Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

QR-codes op Jaguar-peren spelen in op voedselveiligheidsbewustzijn Chinezen

Voedselveiligheid wordt steeds belangrijker voor Chinezen. "We zijn ons ervan bewust dat consumenten steeds meer letten op voedselveiligheid. Daarom heeft Leopard Fruit Trading QR-codes toegevoegd aan de verpakking van haar Jaguar Conference-peren. De QR-code zorgt ervoor dat informatie over de herkomst van de peren toegankelijk wordt voor de consument. Bijna alle consumenten in China hebben tegenwoordig een smartphone bij zich als ze boodschappen doen. Het is vandaag de dag vrij normaal om QR-codes in supermarkten te gebruiken. De QR-code op de verpakking geeft alle relevante informatie over de Jaguar Conference-peren, zoals waar deze is geteeld, de voedingswaarde en de certificaten voor kwaliteit. Ook geven de QR-codes informatie over hoe de peren het best kunnen worden bewaard of hoe ze kunnen worden gegeten.

"Het gebruik van QR-codes op verpakkingen is een steeds vaker voorkomende manier om consumenten aan te trekken. Onze belangrijkste doelgroepen zijn families, jonge kinderen en oudere consumenten. In de vier jaar tijd dat we Jaguar Conference-peren in China promoten, hebben verscheidene supermarktketens en online platforms de peren onder verschillende prijzen aangeboden. We zien nu een trend waarin consumenten specifiek naar deze peren zoeken," aldus een woordvoerder van Leopard Fruit Trading (Shanghai) Co., Ltd. 

Op dit moment is in China het seizoen voor lokaal geteelde peren in volle gang. Hoewel het totale volume aan Chinese peren door slechte weersomstandigheden is verminderd, is er voor consumenten nog steeds veel keus aan peren. Het grootste deel van de Chinezen heeft nog steeds de voorkeur voor lokaal geteelde peren, hoewel een groeiend aantal consumenten ook open staat voor de afwijkende smaak van Jaguar Conference-peren. Het marktaandeel van dit perenras neemt hierdoor geleidelijk aan toe.

"Jaguar Conference-peren hebben een unieke smaak in vergelijking met andere perenrassen. Ook hebben ze een uitstekende kwaliteit. De peren zijn eetbaar als ze nog hard zijn en ook als ze zacht worden. We denken daarom dat de Jaguar Conference-peer populair zal blijven in de markt."

"Ons bedrijf is op dit moment in overleg met een aantal grote supermarktketens. We bereiden ons voor op de lancering van een geheel nieuw marketingconcept voor Jaguar Conference-peren. Ook organiseren we steeds meer promotie-activiteiten. We zijn bijvoorbeeld bezig met activiteiten, waarin we uitleggen hoe de peren het best kunnen worden gebruikt. Hierdoor krijgen consumenten meer beeld over de uitstekende kwaliteit van de peren. Ook promoten we de peren via social media, zoals via WeChat. Daarnaast werken we met de overheid in bepaalde evenementen, zoals op Holland Day in Chengdu. We presenteren de Jaguar Conference-peer als een voorbeeld van de Nederlandse fruitsector."

"Ons bedrijf Leopard Fruit Trading (Shanghai) Co., Ltd. is opgericht in 2015. We denken dat met behulp van de vraag van de consument de import van Jaguar Conference-peren vanuit Nederland jaarlijks toe zal nemen."

Bedrijfsnaam: Leopard Fruit Trading (Shanghai) Co., Ltd.
E-mail: info@leopardfruit.cn 
Telefoon: +86 21 3479 9266 

Publicatiedatum: