Chiquita Brands International is een samenwerking aangegaan met de Braziliaanse artiest Romero Britto. De blauwe sticker, het gezicht van het bananenmerk, krijgt een facelift voor de feestdagen. Het werk van Britto kenmerkt zich door een grappig en speels ontwerp in combinatie met invloeden uit het kubisme en pop.
Het ontwerp zal op 200 miljoen Chiquita bananen in de VS en enkele Europese landen verschijnen gedurende vier weken. De eerste bananen met de sticker worden vanaf 18 november verwacht.
Romero Britto en één van de ontwerpen.
"Ik ben opgetogen dat ik mag samenwerken met Chiquita, de marktleider in het lekkerste en voedzaamste fruit," aldus de kunstenaar. "Dit partnerschap is een perfecte match." Om de samenwerking tussen Chiquita en de Braziliaanse kunstenaar in de schijnwerpers te zetten, zal er in december een dubbeldekker bus bestickerd met een ontwerp van Britto door de straten van Londen rijden.
Meer informatie:
Bridget Mackey
Tel: +1 (973) 588-2000
bmackey@coynepr.com
www.chiquita.com