Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Like-for-like omzet met 0,7% gestegen ten opzichte van vorig jaar

METRO bereikt omzetdoel voor boekjaar 2017/18 en bevestigt prognose

De like-for-like omzet van METRO is in boekjaar 2017/18 volgens voorlopige cijfers met 0,7% gestegen ten opzichte van vorig jaar. De groothandelstak van het bedrijf is met 1,3% gegroeid, de retailtak Real kromp met -1,7%. „De duurzame focus van METRO op de groothandel bewijst zich als de juiste keuze. De like-for-like omzet van METRO Wholesale is voor het vijfde achtereenvolgende jaar gestegen en ligt in boekjaar 2017/18 nog boven de groei van vorig jaar. De belevering ontwikkelt zich tot een belangrijke groeifactor, in het bijzonder voor onze belangrijke horecaklanten, die we via digitale innovaties nog sterker aan METRO binden. We bevestigen de prognose voor het boekjaar 2017/18“, zei Olaf Koch, bestuursvoorzitter van METRO.

De totale omzet van METRO ligt in boekjaar  2017/18 op 36,5 miljard euro. De daling van de omzet met -1,6% waarover bericht werd is het gevolg van nadelige wisselkoersontwikkelingen.

METRO Wholesale groeit verder
De like-for-like omzet van de groothandelstak van METRO is in het afgelopen boekjaar met 1,3% gestegen. Vanwege negatieve wisselkoerseffecten daalde de gemelde omzet met -1,4% naar 29,5 miljard euro.

In Duitsland heeft METRO in boekjaar 2017/18 door de groei met de horecaklanten ene duidelijke verbetering van de like-for-like omzet behaald (+0,8%). Oost-Europa zonder Rusland (+6,1%) en Azië (+4,0%) groeien ook nog steeds op een goed niveau. In Rusland (-7,0%) boekt de strategische transformatie vooruitgang. De controle van de marketingactiviteiten zorgt hier voor een lagere klantfrequentie.

Omzetdaling in de tweede helft van het boekjaar voor Real
Na een duidelijke omzetgroei in het eerste halfjaar vertoont Real in het tweede helft van boekjaar 2017/18 een omzetdaling door de aanhoudende hittegolf en een tijdelijke verstoring van de productbeschikbaarheid. In het vierde kwartaal daalde de like-for-like omzet met -4,1%.

In z'n totaliteit is de like-for-like omzet van Real in boekjaar 2017/18 met -1,7% gedaald.

Publicatiedatum: