Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Cook it yourself" concept van Anecoop

Anecoop zal aanwezig zijn op de Fruit Attraction beurs, die van 23 tot 25 oktober gehouden wordt in Madrid. In drie stands presenteert de coöperatie zijn aanbod van groenten en fruit. Tijdens het evenement zal Anecoop onder andere zijn nieuwe project "Bouquet para preparar" (Bouquet om te bereiden) presenteren.

Gemakkelijk en gezond koken

De belangrijkste doelstellingen van Anecoop met "Bouquet para preparar" zijn om de consumptie van groenten en fruit toe te laten nemen en het plezier in een snelle en gemakkelijke manier van koken te herstellen. Het is ook geschikt voor mensen die niet goed kunnen koken of er niet van houden. De recepten zijn namelijk zeer eenvoudig.

 

Het gaat om biologisch afbreekbare trays met daarin een combinatie van verse groenten, met op de verpakking een recept met een eenvoudige bereiding. De consument beschikt op die manier over ingrediënten in de juiste hoeveelheden voor het bereiden van een heerlijke en gezonde maaltijd, zonder het kookplezier op te hoeven geven en zonder voedsel te verspillen. De pakketten zijn gemiddeld tien dagen houdbaar en met één pakket is het mogelijk om een maaltijd voor drie tot vier personen te bereiden, voor minder dan een euro persoon. Er zijn pakketten voor allerlei verschillende maaltijden verkrijgbaar, aangepast aan iedere consumptie regio. Het gaat onder andere om pompoen- en wortelcrèmes, met kerrie en pompoenpitten; broccolicrème, met pastinaak, appel en gember; klassieke vichyssoise; wortelcrème met appel en kurkuma; gazpacho; oranje en rode smoothies, vegetarische wokgerechten; gegrilde groenten; Amerikaanse koolsalade; vegetarische carpaccio, koude prei-appelsoep met citroen; stoofpot en groentebouillon.

De directeur van Anecoop, Alejandro Monzón, legt uit dat deze nieuwe lancering "onderdeel is van onze strategie om de consumptie van groenten en fruit toe te laten nemen en een gezonde levensstijl te bevorderen, ondertussen het plezier in het koken herstellend. 100 % van de ingrediënten van elke verpakking is door ons zelf geteeld. Het gaat om een vernieuwend concept, uniek op de markt, dat breekt met het idee van de klassieke kant-en-klaar maaltijd of salade. Een bewijs hiervan is dat het product geselecteerd is als een van de finalisten voor de Innovatieprijzen die Fruit Attraction uitreikt". 

Naast de presentatie van deze nieuwe producten laat Anecoop zoals gebruikelijk in zijn stand meer zien over de activiteiten van de gehele coöperatie. Deze bestaat uit vijf commerciële kantoren in Almería, Murcia, Sevilla, Valencia en Valle del Ebro, negen dochterondernemingen in Europa en Azië, twee logistieke platforms en twee R&D centra. Anecoop toont zijn gehele seizoensaanbod in verschillende verpakkingen zodat bezoekers de presentatie van het product op het verkooppunt kunnen visualiseren. Dit jaar zal er daarnaast speciale aandacht zijn voor producten uit alternatieve teeltsystemen, zoals biologische en nul residu producten.

Voor het ontdekken van het hele assortiment en het verkrijgen van meer informatie nodigt het bedrijf geïnteresseerden uit de stand op Fruit Attraction te bezoeken: Hal 5, stand 5E01/02.

Publicatiedatum: