Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chiquita bananen worden roze in oktober

Chiquita geeft tijdens oktober, borstkankermaand, aandacht aan Pink Ribbon. Ruim 200 miljoen bananen krijgen wereldwijd een roze sticker. Omdat de banaan in vrijwel ieder huishouden aanwezig is, biedt de campagne de mogelijkheid om borstkanker onder de aandacht te brengen bij een groot publiek.

Met miljoenen nieuwe gevallen per jaar is borstkanker de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. Met de campagne vraagt het bedrijf aandacht voor dit gevoelige onderwerp dat iedereen raakt.

#pinkaboutit
Om nog meer lading te geven aan het initiatief, gaat de influencer campagne #pinkaboutit op Instagram vandaag van start. 17 influencers roepen hun fans op om hun connectie met Pink Ribbon op een banaan te symboliseren. Dit kan door bijvoorbeeld een tekening, een statement of quote op de banaan te zetten en deze onder vermelding van #pinkaboutit te publiceren op social media. Alle creaties zullen op de campagne website www.pinkaboutit.nl verschijnen. De 17 mooiste inzendingen zullen in week 44 te zien zijn in abri’s in de Amstel fietstunnel in Amsterdam.

Peter Bolijn, Marketing Manager Benelux van Chiquita: „Being a good neighbour“ of „een goede buur zijn“ is een van Chiquita’s kernwaarden op het gebied van duurzaamheid. Dit betekent niet alleen de buren in de gemeenschappen waarin we actief zijn, maar ook in de gemeenschappen onder onze consumenten. Een van de initiatieven die hieronder valt is onze wereldwijde steun aan Pink Ribbon voor een groter bewustzijn van borstkanker en de bestrijding ervan“.

Annebel Schipper van Pink Ribbon: “Dit is een mooie actie als afsluiter van de borstkankermaand. 1 op de 7 vrouwen krijgt borstkanker en daarom is aandacht voor dit onderwerp heel belangrijk. Daarbij wordt er geld opgehaald voor belangrijk borstkankeronderzoek.”

Publicatiedatum: