Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Carla Vercher:

"Klanten verlangen jaarrond assortiment fruit van Bollo"

Tholen - Toen José Vercher Cuñat in 1922 startte met het verkopen van citrus in Valencia, zal hij niet bedacht hebben dat bijna een eeuw later het merk Bollo wereldwijd bekend zou zijn op de wereldwijde fruitmarkt. Inmiddels wordt het bedrijf geleid door derde generatie en is de vierde generatie in de persoon van Carla Vercher in dienst als international trade & marketing manager. AGF.nl bezocht het fruitbedrijf in Valencia, waar jaarlijks 170 miljoen kilo fruit wordt verpakt.


Carla Vercher

"De oorsprong van ons bedrijf ligt in de citrusteelt, hoofdzakelijk sinaasappelen en clementines, die we zelf telen op een totaal areaal van 1.200 hectare. Onze teeltgebieden liggen geografisch gespreid van Castellon tot Huelva, zodat we onze klanten altijd de beschikbaarheid van kwalitatief hoogwaardig citrus kunnen garanderen", vertelt Carla.

Ze benadrukt dat de kwaliteit op de plantages begint. "Door het selecteren van de beste bodems, water en variëteiten en voorop te lopen met nieuwe oogst- en planttechnieken. Dat is de reden waarom wij niet beknibbelen op het investeren en controleren van de kwaliteit op het veld, waarbij we trots zijn op ons sterke agrarisch team."

"Het succes van ons bedrijf valt terug te leiden op de kernwaarden: kwaliteit, innovatief en eerlijk. We vinden het belangrijk eerlijk te zijn naar alles schakels in de keten: naar onze klanten die betalen voor onze producten, naar onze telers omdat we zonder hun producten niet kunnen werken, naar onze werkers, omdat zij zorgen dat we al onze orders gereed kunnen maken, maar ook richting onze gemeenschap. Dit zijn allemaal noodzakelijke schakels in de keten", vertelt Carla.

In de loop der jaren is de Spaanse teelt ook uitgebreid met kaki's, kiwi's en granaatappelen. De avocado's vormen de jongste loot aan de stam. Sinds de klanten een jaarrond assortiment fruit van Bollo wensen, importeert het bedrijf ook citrus uit Argentinië, Peru, Uruguay en Zuid-Afrika. Van het citrus wordt zo'n 40% afgezet op de binnenlandse retail- en groothandelsmarkten. Het merendeel wordt echter geëxporteerd, niet alleen binnen Europa, maar ook naar markten als Canada, Brazilië, de Verenigde Arabische Emiraten en China."Het is belangrijk om je aan te passen aan de wensen van de markt en daarom proberen we onze afzet te spreiden."

Vijftien jaar besloot Bollo haar bakens te verzetten door ook meloenen te gaan telen in Brazilië. Inmiddels bezit het bedrijf daar een teeltoppervlakte van maar liefst 6.000 hectare voor de teelt van Piel de Sapo-meloenen, aangevuld met Honeydew-meloenen. "Een keuze waar we erg blij mee zijn, omdat we kunnen voldoen aan de wensen van onze klanten. Dankzij Bollo Brasil kunnen we jaarrond meloenen aanbieden. Alle meloenen worden in ons pakstation in Spanje gecontroleerd en verpakt. Het gros van de Piel de Sapo-meloenen verkopen we in Spanje en Portugal. We ondersteunen de verkoop onder meer met commercials op TV en social media", vertelt Carla.

"We zijn in de gelukkige situatie dat we de beste klanten hebben en we zijn trots dat wij ze onze producten mogen beleveren. We proberen ze altijd op maat te bedienen op het gebied van productspecificaties en verpakking. Met de meeste klanten werken we al jaren samen en die samenwerking gaat veel verder dan een commerciële relatie, maar is gebaseerd op vertrouwen. Inmiddels bieden we wel 125 verschillende soorten verpakkingen en we blijven luisteren en kijken naar de ontwikkelingen in de markt. Zoals marketinggoeroe Seth Godin zegt: "Zoek geen klanten voor uw producten, vind producten voor uw klanten!"

Voor meer informatie:
Carla M. Vercher
Bollo International Fruits S.L.
Avd. de la Valldigna, s/n
46791 Benifairó de la Valldigna – Valencia
trade@bollo.es
www.bollo.es