Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groothandelsmarkt van Padua exporteert meer dan 55%

De groothandelsmarkt van Padua, de MAAP, heeft het exportaandeel van 55% overschreden en het volgende doel is om Aziatische markten te bereiken. Gezien de hoge neiging tot export van de markthandelaren lijkt dit geen onmogelijke missie.

Minesola zegt dat het van groot belang is om nieuwe markten aan te boren. "Met onze structuur kunnen we handelaren ondersteunen bij bijvoorbeeld het bereiken van China. Deelname aan internationale beurzen, zoals Fruit Attraction in Madrid, stelt ons in staat om exploitanten van over de hele wereld persoonlijk te ontmoeten. Ik ben tegen het beleid van tarieven en barrières. 'Made in Italy' wordt overal gewaardeerd en onze groothandelaren kunnen consumenten overal ter wereld de best beschikbare producten aanbieden."


Het werk op MAAP (4 oktober 2018)

Op de groothandelsmarkt van Padua wordt jaarlijks bijna 400.000 ton aan producten verhandeld en meer dan de helft hiervan wordt geëxporteerd. De referentiemarkten zijn die van de Balkan en van het midden en oosten van Europa. Dagelijks gaan er vrachtwagens met groenten en fruit naar steden als Wenen en Boedapest. Ook landen als Kroatië, Slovenië, Roemenië, Bosnië, Oekraïne, Tsjechië en in mindere mate de landen rondom de Oostzee zijn afnemers van MAAP. Voor het embargo werd ingevoerd, exporteerde MAAP ook naar Rusland.

"Wij zijn altijd al groot voorstander van export geweest en de afgelopen jaren hebben we dit proberen te vergroten met nieuwe commerciële afzetmarkten. We proberen een beleid te voeren waardoor nieuwe, jonge mensen zich aangetrokken voelen en komen werken bij een van onze groothandelaren. Dit in het kader van een generatiewisseling", zegt Luca Brusadelli, manager van de groothandelaren binnen MAAP.


Luca Brusadelli

Het bereiken van nieuwe markten is niet zo eenvoudig. Om dit te doen zijn er certificeringen nodig en moet alles gestructureerd zijn. De dertig groothandelaren binnen MAAP beschikken over opslagcellen en werken zó gestructureerd dat ze zelfs gemengde platforms kunnen samenstellen. "Het sleutelwoord is dienstverlening. Hoe meer diensten je de klant biedt, hoe gemakkelijk je zijn leven maakt en dat betekent staat garant voor meer klandizie.  In Italië zijn de hoge kosten een blok aan ons been, maar toch zijn we aanwezig op vele markten, zeker het lukt om partnerschappen op te zetten", zegt Brusadelli. 


Foto van de MAAP om 5.30 uur

De groothandelsmarkt is bezig met grote investeringen. Het gehele management team heeft bijzonder veel respect voor het milieu en bij alle keuzes die worden gemaakt staat dit centraal. Zo wordt er bijvoorbeeld een nieuw type asfalt aangelegd, net als fotovoltaïsche systemen en LED-verlichting.

MAAP is een gestroomlijnd bedrijf dat jaarlijks 450 miljoen euro factureert en plaats biedt aan meer dan 1500 werknemers.

Contact:
MAAP – Mercato AgroAlimentare Padova
Corso Stati Uniti, 50
35127 Padova (PD) - Italy
Tel.: +39 (0)49 869 2111
Fax: +39 (0) 49 870 3014
Email: f.cera@maap.it
Web: www.maap.it