Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Canadese uienhandel steunt borstkankerproject

Borstkanker maakt 25 procent uit van alle nieuwe kankerdiagnoses bij Canadese vrouwen en men voorspelt dat 1 op 8 vrouwen tijdens hun leven aan deze ziekte zal lijden. Daarom gaat een West-Canadese teler, verlader en verpakker Thomas Fresh dit najaar in de groenten- en fruitafdeling van supermarkten deze belangrijke zaak in de verf zetten.

Tijdens oktober, de maand van borstkankerbewustwording, en in november zullen de 2 lb en 3 lb zware 'Think Pink' medium gele uien van Thomas Fresh nu in een roze verpakking beschikbaar zijn. De opbrengst van elk verkocht uiennetje wordt aangewend voor de financiering van hoogwaardig borstkankeronderzoek via de Canadian Cancer Society, de grootste liefdadigheidsfinancier van onderzoek naar deze ziekte van het land.

"Er is vooruitgang geboekt in de strijd tegen borstkanker. Vroegtijdige opsporing en een toename van het screeningspercentage, samen met betere behandelingstherapieën zorgden voor een afname van 44 procent van het sterftecijfer te wijten aan borstkanker sinds de late jaren 80, " zegt Jessica Dirom, regionaal directrice filantropie voor de Canadian Cancer Society. “Borstkanker is nog steeds de vaakst voorkomende vorm van kanker en de op één na grootste doodsoorzaak bij vrouwen in Canada. Daarom zijn wij en zakenpartners zoals Thomas Fresh bereid om borstkankeronderzoek te steunen."

“Als een bedrijf actief in de groenten- en fruitsector voelen wij dat het onze plicht is om iets terug te doen en ons merk aan te wenden als een uithangbord voor belangrijke gezondheidsgerelateerde doelen," vertelt Roy Hinchey, directeur van Thomas Fresh. Borstkanker ligt Thomas Fresh na aan het hart en daarom zocht het bedrijf naar een manier om iets terug te doen voor Canadezen die aan deze lziekte lijden.

"Onze uien worden in beperkte uitgave 'Think Pink' genoemd en hebben als doel de Canadezen te inspireren om gezondheid hoog in het vaandel te dragen, vooral tijdens de maand voor borstkankerbewustzijn. De kleine stappen die individuen zetten om meer groeten en fruit te eten, kunnen positieve uitwerkingen op het welzijn hebben op lange termijn.” vertelt Hinchey verder.

Volgens de Canadian Cancer Society kan ongeveer de helft van alle kanker voorkomen worden door een gezonde levensstijl en door beleid gericht op het beschermen van de gezondheid van Canadezen. Gezond eten draagt in belangrijke mate bij tot het verminderen van het risico op kanker en begint met het consumeren van een verscheidene voedingsmiddelen elke dag, inclusief groenten en fruit om de benodigde voedingsstoffen voor een goede gezondheid tot zich te nemen.

“De Think Pink borstkanker-ui is een project dat we reeds geruime tijd wilden delen met de Canadese markt. Wij denken dat deze speciale ui een unieke gelegenheid kan bieden om een nobele zaak te steunen en er zich achter te scharen," beweert Hinchey. "We zijn vereerd om samen te werken aan de zijde van de Canadian Cancer Society.”

Consumenten kunnen de ‘Think Pink’-uien vinden bij verschillende detailhandelaren  in BC, Alberta, Saskatchewan en Manitoba tot 30 november 2018. 

Voor meer informatie:
Andrea Dubak
Thomas Fresh
Tel: +1 (403) 236-8234
andread@thomasfresh.com
www.thomasfresh.com

Publicatiedatum: