Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Raspberry-Maxx

“Alleen frambozen telen is niet genoeg”

Tholen – Het concept Raspberry-Maxx werd in 2004 gestart door Carlo Peters en Henny van Bergeijk nadat ze het overnamen van Henny's broer die een frambozenbedrijf runt in Spanje. "Ik ben begonnen als teler maar wilde het bedrijf breder profileren als frambozenspecialist", aldus Carlo. Hij wilde naast het bedrijf ook iets maatschappelijk verantwoord uitvoeren. "We zijn vervolgens in 2006 begonnen met de omschakeling naar biologisch dat veel beter past binnen het concept en bij ons." De producten zijn inmiddels volop verkrijgbaar en vanaf 2009 mag Raspberry-Maxx ook het EKO-keurmerk op de producten zetten.



Carlo vertelt zelf supermarkten en voedingswinkels te hebben benaderd om te proberen meer frambozen in de winkels te krijgen. Raspberry-Maxx biedt het hele seizoen, van juni tot en met oktober, de frambozen aan voor een vaste prijs. "Hiermee willen we de verkoop stimuleren en het imago van framboos als duurder segment doorbreken", vertelt Carlo. Vervolgens vond hij frambozen alleen niet meer genoeg en is Raspberry-Maxx begonnen met het verwerken van frambozen om het maximale uit het fruit te halen. Het assortiment bestaat onder andere uit jam, sap, dressing, mosterd, siroop, en komen er steeds weer nieuwe producten bij.



Volgens Carlo zijn de biologisch geteelde frambozen beter van smaak en ook langer houdbaar. De biologische frambozenproducten passen goed binnen het assortiment van de natuurwinkels, waar mensen bewuster kiezen voor wat ze kopen. De producten van Raspberry-Maxx hebben een opvallende knalroze verpakking. "We hopen hiermee een grote groep mensen te bereiken, die onze producten ook blijven herkennen", aldus Carlo. Naast de natuurwinkels zijn de producten ook verkrijgbaar op bio-markten, consumentenfairs, in onze eigen winkel, via internet, en bij de vestigingen van Hanos en Kweker. "We willen de weg naar de consument echter zo kort mogelijk houden."

De reacties op de producten zijn volgens Carlo zeer positief en Raspberry-Maxx is dan ook bezig een soort van franchise-formule op te zetten. Zo zal er in Elst en in Zeeland een bedrijf komen en zijn ze altijd op zoek naar telers die biologisch willen telen en willen samenwerken onder het merk Raspberry-Maxx. "Daarnaast blijven we ons onderscheiden door te blijven zoeken naar betaalbare producten van goede kwaliteit maar wel op kleinschalige basis om onze exclusiviteit te behouden." We willen als Raspberry-Maxx blijven groeien omdat we al 3 jaar aan het stoeien zijn met de oogst van de bio-frambozen blijft de geplande groei achter. Goede plannen liggen klaar maar kunnen maar mondjesmaat uitgevoerd worden. "We zoeken een partner die ons bedrijf kan ondersteunen en onze kansen snapt. Interesse? laat het ons gerust weten."

Voor meer informatie:
Carlo Peters
Raspberry-Maxx
Steenoven 28
5768 PK MEIJEL
T: (077) 466 92 09
F: (077) 466 92 03
Email
www.raspberry-maxx.nl