Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Asia Fruit Logistica 2018

Tholen – Zo'n dertig Nederlandse en Belgische bedrijven waren vorige week aanwezig op de Asia Fruit Logistica in Hong Kong. De Nederlands-Belgische delegatie was zeer gevarieerd. Naast een groot aantal hardfruitexporteurs waren ook de uien-, zaad-, logistiek- en machinesectoren goed vertegenwoordigd. 



Ger van Burik van de Holland Fresh Group met Marco Lont van JP Beemsterboer in het altijd gezellige Holland paviljoen

Op de beurs waren genoeg noviteiten te vinden. In de stand van Dole Asia was volop belangstelling voor de Piñabar: een machine van Nederlandse makelij die ananassen schilt en snijdt waar je bij staat. Adriaan van Beek van de Laat en Jan van Kessel van BG Door presenteerden onder andere het nieuwe Australische rijpingsbedrijf Ecotop. 


Jan van Kessel 

In het Belgische paviljoen sprongen vooral de QTee en Truvalperen in het oog. De Truvalperen zijn dit jaar zoeter dan ooit, vertelt Thomas Simillion. Voor de Aziaten is dit een absolute must. BelOrta, DBS Agro en Calsa richtten zich op de de presentatie van een breder assortiment aan groenten en fruit.


Kris Wouters en Irysha namens de Belgian Agricultural Marketing Board

Paul Smits van NEH en Frits Popma van Popma Fruit Expertise hadden tijdens de beurs iets te vieren. Al dertig jaar werken ze samen in de bananenhandel.


Paul Smits en Frits Popma

Dick Willems van RD Produce vertelde dat er ook vanuit supermarkten steeds meer vraag komt naar niet-Chinees product. "Vanuit de retail kwam er altijd weinig vraag, maar dit is nu aan het veranderen." Volgens Dick komt dit onder andere door de slechte reputatie van Chinese producten. "De afzet naar hotels en restaurants is al tijden stabiel."