Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuw paraplumerk PENNY READY ingevoerd - meer duidelijkheid voor klanten

Penny breidt gemaksassortiment strategisch verder uit

Convenience food wordt steeds populairder. Uit een actuele enquête van statistiekportaalStatista is gebleken dat meer dan 30 procent van de Duitsers minstens 'een keer per week' kant-en-klaar gerechten eet. Rekenkundig gezien eet iedere Duitser jaarlijks bijna 15 kilogram convenience food. Daarmee ligt Duitsland vergeleken bij andere landen in de middenmoot. In de Verenigde Staten (circa 30 kg), Finland (circa 27 kg) en Engeland (circa 25 kg) eet men het meeste convenience food. Bij de Duitse discounter Penny is de vraag naar 'gemakseten' sinds 2015 snel gegroeid met een plus van circa 20 procent. In dezelfde periode steeg het aantal artikelen duidelijk, waardoor Penny tegenwoordig circa 360 convenience producten in het assortiment heeft.

Omzet- en imagodrijver
"Convenience en to-go producten zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het assortiment. Ze zijn goed voor de omzet en het imago. Levens- en werkritmes zijn veranderd en en de digitalisering zal dit proces verder bespoedigen. Tegenwoordig wordt er meer dan ooit naar de situatie gegeten. Penny heeft deze trend vroeg herkend en biedt haar klanten tegenwoordig een breed assortiment aan verse kwaliteitsproducten aan. Met 'PENNY READY' vatten we dit assortiment voor onze klanten samen onder de aspecten 'to go' en 'heat & eat', en creëren we duidelijke structuren", zegt Jochen Baab, afdelingshoofd handel Duitsland en CEO van REWE Group Buying. 

Uit een vooraf gehouden enquête bleek dat klanten van Penny onder andere een nog sterkere accentuering van de bereidingsaanwijzingen wensten. Met de relaunch komt Penny nu aan deze vraag tegemoet. "We gaan er vanuit dat de vraag naar deze producten in de komende jaren duidelijk verder zal stijgen. Met PENNY READY creëren we voor onze klanten zowel qua smaak als kwaliteit een merk met hoge herkenningswaarde", aldus Jochen. 

Verandering van de eetcultuur
De eetcultuur verandert. Er wordt vaak een voorkeur gegeven aan een snack tussendoor ten opzichte van zelf gekookt eten. Convenience en chilled food heten de trends die de vraag naar gemakkelijk eten beschrijven. Met PENNY READY kan men het dagelijks leven flexibel en gemakkelijk vormgeven en kan men op elk moment snel en eenvoudig verse en afwisselende snacks, maaltijden en dranken nuttigen. Van smoothies, sushi, sandwiches en salades tot aan lasagne, chia bowls en pasta: de klanten hebben de keuze uit een ruim assortiment dat gepresenteerd wordt in speciale koelvitrines. Het aanbod wordt afhankelijk van het seizoen continue aangepast en uitgebreid.

PENNY bereikte in 2017 alleen al in Duitsland met 2.180 Filialen en 27.000 medewerkers een omzet van 7,4 mld euro. 

Publicatiedatum: