Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Rivoira, RK Growers en VI.P Val Venosta
3 grote Italiaanse AGF-bedrijven starten joint venture Omnifresh
Het Italiaanse Rivoira, RK Growers enVI.P Val Venosta startten eind juni een joint venture met de Aziatische markt op het oog. (De joint venture is een vorm van samenwerking waarbij de samenwerkende organisaties een deel van hun vermogen inbrengen in een nieuw bedrijf, dat voor gezamenlijke rekening en risico een project tot ontwikkeling brengt.) Tijdens een persconferentie in Hong Kong werd de joint venture, die de naam Omnifresh gekregen heeft, gepresenteerd.
Omnifresh start met het Europese appelseizoen van 2018/19. Het doel is om geleidelijk aan de actieradius te vergroten naar andere soorten fruit en periodes met een professioneel merk. Er zijn al contacten in verschillende Aziatische landen gelegd, waarvan sommige in een vergevorderd stadium zijn met leveringsprogramma's voor de komende weken.
Fabio Zanesco, Giacomo Nocentino, Paolo Carissimo en Kevin Au Yeung.
Enkele hoekstenen van Omnifresh zijn:
de volumes maken het de leden mogelijk hun producten uit meer dan 400.000 ton appelen te kiezen, waardoor kwaliteit en continuïteit voor de beoogde markt gegarandeerd wordt
de grote diversiteit aan rassen - traditionele rassen, clubrassen en nieuwe producten - door investeringen in innovatie bij partners
direct management van de aanbodketen vanuit de boomgaard tot aan de levering dankzij twee partners -Rivoira en VI.P Val Venosta – en de commerciële en logistieke infrastructuur en ervaring van RK Growers
Dit alles wordt samengevat in een strategie met de naam 3M3B, waarvan M staat voor meer en B voor beter: meer rassen, meer flexibiliteit, meer concurrentie, betere kwaliteit, betere service, beter begrip voor de behoeften van de klant.
Na de conferentie waren de gesprekken vooral gericht op zoetere appelen en biologische teelt, waarbij Omnifresh een belangrijke rol kan spelen door een areaal van 1.000 ha in Val Venosta.