Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groenten telen op een reclamebord

Al meer dan een week zien pendelaars langs Interstate snelwegen in Missouri twee ongewone reclameborden. Langs routes 170 en 64 staan twee borden met een levende bladgroene boog. Achter de boog zie je de skyline van St Louis tegen een witte achtergrond. 
 
 
Het mysterie werd opgelost toen Bayer onthulde wat mogelijk het eerste levende reclamebord is. Het is aangekleed met werkelijke gewassen zoals boerenkool, peterselie, Collards en drie soorten snijbiet, inclusief witte steel en rode steel. De boodschap luidt: "St. Louis, lets grow together."
 
De reclameborden tonen iets van de commitment van Bayer richting de regio van St Louis in een combinatie van gemeenschapsgeest, tuinbouw, kunst en innovatie. Bovendien wil Bayer met het ontwerp haar toewijding aan maatschappelijke verantwoordelijkheid tonen. De groenten worden bij half september geoogst en gedoneerd aan de voedselbank van St. Louis. 
 
 
Vanwege het hete, vochtige en soms droge klimaat van St. Louis moesten de ontwerpers samenwerken met plantenteeltkundigen om gewassen te kiezen die de extreme omstandigheden konden weerstaan, gezond zijn en verticaal konden groeien. Ieder bord is uitgerust met een irrigatiesysteem waar water doorheen circuleert en hergebruikt wordt om de groenten te hydrateren. 
Publicatiedatum: