Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Duurzaamheidsinitiatief tegen voedselverspilling
Hofer zet in op kromme groenten
De Oostenrijkse supermarktketen Hofer blijft zich inzetten tegen levensmiddelverspilling. Daarom verkoopt de keten per direct kromme komkommers, paprika's met een deuk erin en andere vreemd gevormde groenten onder de naam 'Krumme Dinger'. De groenten die er 'anders' uitzien worden duidelijk gekenmerkt met een sticker, zodat de consument bewust voor dit alternatief in het groenten- en fruitschap kan kiezen.
Duurzaamheid in de focus
In het kader van het duurzaamheidsinitiatief 'Projekt 2020' zet Hofer zich al sinds langere tijd in voor een optimaal levensmiddelgebruik. Naar het motto 'Mir schmeckt's restlos' (Mij smaakt het volledig) werden er daarvoor in 2014 al enkele maatregelen ontwikkeld. De Oostenrijkse handelsketen maakt bijvoorbeeld gebruik van een heel nauwkeurige voorraadplanning en producten die niet lang meer houdbaar zijn, worden duidelijk gekenmerkt en afgeprijsd, zodat er zoveel mogelijk producten geconsumeerd worden voordat ze de minimale houdbaarheidsdatum bereiken.
Bovendien worden er producten aangeboden die zich snel laten verkopen en in plaats van een computersysteem maakt men gebruik van ervaren medewerkers die er bij het bestellen op letten dat overschotten worden voorkomen.