Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Camposol en Dole promoten samen in China avocado's

Camposol heeft onlangs de krachten gebundeld met Dole China voor de promotie van Hass-avocado's. In meer dan 80 supermarkten worden instore promoties georganiseerd, waaronder Sam's Club, Olé Life-style en Carrefour, verspreid over 26 Chinese steden, waaronder Beijing, Shanghai, Guangzhou en Shenzhen en andere belangrijke steden.

In de zomer worden de meeste avocado's vanuit Peru naar China geëxporteerd. Dit is ook het moment waarop Peruaanse avocado's op hun best zijn, zowel in kwantiteit als in kwaliteit. Dit jaar heeft de export indrukwekkende resultaten opgeleverd. Met nog vier weken te gaan voordat het huidige seizoen afloopt, heeft de totale export al 10.900 ton bereikt, 58% meer dan het jaar daarvoor (6.900 ton). Met een aandeel van 21 % is Camposol veruit de grootste exporteur van Peruaanse avocado's naar China.



Camposol is een bedrijf dat consumenten over de hele wereld hoogwaardige, gezonde en verse voedingsmiddelen biedt. Het assortiment van vers fruit omvat avocado's, bosbessen, druiven, mango's en mandarijnen. Het bedrijf exporteert ook zeevruchten zoals garnalen. Europa, de VS en Azië zijn de belangrijkste exportmarkten van Camposol.

Camposol is al geruime tijd positief over het marktpotentieel van China. Om de Chinese markt beter te kunnen bedienen, heeft het bedrijf een dochteronderneming in Shanghai opgericht. Door een nauwe samenwerking met Dole zet elk bedrijf zijn grootste troeven in om de complexe Chinese markt het hoofd te bieden. De twee bedrijven gaan nog nauwer samenwerken op het gebied van verpakking, marketing, distributie en verkoop aan grote klanten. Ze zouden Grote supermarkten in China willen inschakelen voor de promotie van avocado's.

Volgens Camposol kennen steeds meer Chinese consumenten de avocado. Het fruit wordt geleidelijk een mainstream item. In het verleden moesten de consumenten enkele dagen wachten om de vruchten te laten rijpen alvorens deze te kunnen consumeren. En in sommige gevallen waren de avocado's al bijna overrijp waardoor de consumenten ze snel moesten consumeren. Daarom heeft Camposol nu dozen met avocado's van verschillende graden rijpheid. De rijpingstechnologie van de Dole Food Company zou aanzienlijk bijdragen aan het verbeteren van het marktpotentieel van avocado's in China. 

De grote avocado's krijgen steeds meer voorrang bij detailhandelaren. Avocado's van grotere omvang hebben meer vlees en worden beter ontvangen door de high-end markt. Op de Chinese markt draait het niet meer om de prijs, maar om de kwaliteit. De grote avocado's van Camposol, van hoge kwaliteit, zijn dus welkom bij de consument.
Publicatiedatum: