Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Russische discountketen breidt uit naar Roemenië

Frankrijk: Carrefour neemt biologische retailer over

België: Carrefour begint met online retail lokale producten
Carrefour gaat in België beginnen met een nieuw online platform voor lokale producten. Carrefour is de eerste grote keten van België die het op deze manier voor lokale telers mogelijk maakt om een nieuwe doelgroep aan te boren. Consumenten kunnen gebruik maken van de Carrefour Drive-service. Nadat ze een winkel hebben uitgekozen waar ze hun boodschappen willen halen, is ook het lokale assortiment beschikbaar.
Bron: esmmagazine.com

Portugal: Continente werkt met SendEAT aan thuisbezorging
De Portugese supermarktketen Continente is een partnerschap aangegaan met het lokaal gevestigde bedrijf SendEAT. Samen wordt er gewerkt aan een dienst voor thuisbezorging. Continente wil met de nieuwe bezorgdienst binnen 40 minuten bestellingen bij consumenten leveren. Het beschikbare assortiment bestaat uit voedingsmiddelen, dranken, toiletartikelen, babyproducten en huishoudelijke producten. De nieuwe dienst wordt bij wijze van test aangeboden in de omgeving van Porto, maar zal in de nabije toekomst naar de rest van Portugal worden uitgebreid.
Bron: esmmagazine.com

Russische discountketen breidt uit naar Roemenië
De Russische discountketen Svetofor heeft plannen bekend gemaakt voor uitbreiding in Roemenië. De keten wil onder de naam Mere in de komende twee jaar zo'n 100 winkels in Roemenië openen. Svetofor wordt in Roemenië vertegenwoordigd door Torgservice RM. Volgens Andrei Filip van Torgservice RM wordt de eerste winkel in september geopend in Snagov, dat zich zo'n 40 kilometer ten noorden van Boekarest bevindt. Daarna wordt in dezelfde maand nog een tweede vestiging geopend in Brasov.
Bron: esmmagazine.com

Australië: Coles opent 120 vega-buurtwinkels
De Australische supermarktketen Coles ontwikkelt nieuwe winkelformats, die gericht zijn op een doelgroep die kiest voor gezonde en plantaardige voeding. De keten gaat in de komende jaren daarom zo'n 120 buurtwinkels openen, die onder de naam Project 535 meer gefocust gaan zijn op een vegetarisch assortiment. De winkels van Project 535 zullen worden geplaatst op strategische locaties in stadsgebieden. Op deze manier wil Coles een doelgroep van jonge, volwassen consumenten bereiken, die zich voornamelijk in deze gebieden ophouden. De millennialgeneratie wordt ook als de reden gezien waarom vegetarische eetpatronen meer in opkomst zijn gekomen. Met het gezonde en vegetarische assortiment van Project 535 wil Coles voor een meer toegankelijke winkelervaring zorgen en zo deze markt aanboren.
Bron: livekindly.co

Centraal-Europa: Tesco werkt met leverancier aan food-to-go
Tesco heeft in juni bij winkels in Centraal-Europa een nieuw huismerkassortiment aan food-to-go-producten geïntroduceerd. Het nieuwe aanbod is onderdeel van de plannen van Tesco om het eigen huismerk te herzien. Het Britse bedrijf heeft hierbij samengewerkt met de Hilton Food Group, dat in Polen een faciliteit voor de verwerking van voedingsmiddelen heeft opgezet. Het nieuwe assortiment bestaat ui zes soorten stokbroden, sandwiches, salades en pizza's en twee soorten wraps. Het nieuwe assortiment is te vinden in koelvakken bij de winkelingang en is gericht op consumenten die zoeken naar makkelijke opties voor ontbijt of lunch.
Bron: retailanalysis.igd.com

Frankrijk: LED-verlichting bij Auchan
De Franse supermarktketen Auchan heeft Nualight-belichting geïnstalleerd in aanvulling op de glazen deuren bij het koelvak. Op deze manier hoopt Auvhan meer energie te besparen. Doordat alle verticale koelvakken nu deuren hebben, kan er nu sprake zijn van slecht verlichte vlakken in de schappen. Als oplossing hiervoor koos Auchan voor LED-verlichting.
Bron: coolingpost.com

Australië: Woolworths lanceert 3.0-winkel

Woolworths heeft in het Australische Brisbane een nieuwe winkel volgens het Woolworths 3.0-concept geopend. De nieuwe vestiging is opgezet aan de hand van ervaringen die in begin 2018 in Sidney zijn opgedaan met het openen van een Marrickville-winkel. De nieuwe Woolworths 3.0-winkels hebben een ontwerp die voor een groot deel overeenkomt met de Marrickville-winkels. De filialen bevatten onder andere een broodafdeling, een visafdeling, een slagerij en een traiteur. Een van de aandachtstrekkers van Woolworths 3.0 is een sterk assortiment van lokaal AGF.
Bron: retailanalysis.igd.com

Frankrijk: E.Leclerc installeert gekoelde kluisjes voor afhaaldienst
EPTA France heeft voor de Franse supermarktketen E.Leclerc 77 gekoelde kluisjes geïnstalleerd voor de afhaalservice van de keten. De kluisjes zijn voor handen bij een filiaal in de stad Anglet in het zuidwesten van Frankrijk. Consumenten kunnen met de afhaaldienst online een bestelling invoeren en deze vervolgens op verschillende locatie afhalen, zoals een treinstation, de parkeergarage van een supermarkt of een pompstation van E.Leclerc. De 77 kluisjes zijn van het type EPTABricks, die door het Italiaanse EPTA zijn ontwikkeld. 
Bron: hydrocarbons21.com

Frankrijk: Carrefour neemt biologische retailer over
Carrefour heeft het netwerk van acht vestigingen van de biologische supermarktketen So.bio overgenomen. De biologische keten bevindt zich in het zuidwesten van Frankrijk. De overname is onderdeel van een hervormingsplan van Carrefour, dat onder andere erop is gericht om €5 miljard aan omzet te genereren met biologische producten. Volgens Carrefour heeft So.bio nauwe banden gesmeed met lokale telers, zodat tegen een aantrekkelijke prijs een goed assortiment aan biologische groenten en fruit kan worden aangeboden. Carrefour wil het aantal filialen van So.bio uitbreiden. Deze uitbreiding gebeurt ook online, zodat meer consumenten toegang krijgen tot de bio-producten van de keten. Ook zal Carrefour mogelijk binnen eigen vestigingen dependances van So.bio openen.

Publix opent Starbucks-vestigingen in eigen locaties in Florida
Publix en Starbucks werken samen aan plannen om vier Starbucks-vestigingen te open in locaties van Publix in het zuiden van Florida. Er zijn al filialen van Publix in Florida die een Starbucks bevatten, zoals in Miami Beach. De nieuw te openen vestigingen van Starbucks locaties bevinden zich onder andere in Miami Shores, Miami en Fort Lauderdale.
Bron: palmbeachpost.com

Canada: Sobeys opent discount-vestigingen in Winnipeg
Sobeys heeft aangekondigd om twee nieuwe discountwinkels te openen in het Canadese Winnipeg. De winkels behoren tot het discountformat FreshCo en gaan in de lente van 2019 van start. Op de locaties waar de winkels komen te staan bevinden zich nu nog twee Safeway-winkels. De nieuwe FreshCo-winkels zijn bedoeld om in te spelen op de behoefte aan lage prijzen. Volgens Sobeys krijgen de winkels de laagste prijzen van Winnipeg.
Bron: winnipegsun.com

40% meer omzet voor supermarkttak Amazon

De omzet van Amazon's supermarktafdeling kwam in het tweede kwartaal neer op $650 miljoen (€563,1 miljoen). Jaar op jaar is dat een toename van 40%. Dit blijkt uit een rapport van One Click Retail. In dit rapport is ook te zien dat Amazon een aandeel binnen de Amerikaanse online supermarktsector had van 18%. Dat maakt Amazon een marktleider binnen dit segment. Het huidige marktaandeel van Amazon is twee keer zo groot dan dat van de grootste concurrent. Volgens Jacob porter van One Click Retail komt de groei van Amazon doordat bijna elke categorie van Amazon steeds meer consumenten aantrekt.
Bron: pymnts.com

VS: Walmart gebruikt robots bij online retail
Walmart gaat samenwerken met Alert Innovation bij de implementatie van robots om bestellingen samen te stellen online zijn geplaatst. De zogeheten Alphabot-technologie wordt in een testfase voor het eerst ingezet bij een vestiging in Salem, New Hampshire. De robot-orderpickers zijn specifiek ontwikkeld voor Walmart en worden ingezet in een distributiecentrum van 1.850 vierkante meter die aan de vestiging is verbonden. De robots brengen bestelde producten van opslag naar winkelmedewerkers, die vervolgens de bestelling in een pakket samenstellen. Bijna alle producten die ook in het assortiment van de fysieke winkel te vinden zijn, kunnen door de robots worden opgehaald. Het ophalen van versproducten blijft echter de verantwoordelijkheid van werknemers, in plaats van de robots.
Bron: retailanalysis.igd.com

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018