Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe verpakkingen Pink Lady

Pink Lady zet haar strategie om klanten te werven en aan het merk te binden voort en verstevigt haar premium positionering. Een nieuwe reeks evenementverpakkingen bevordert de hechte band met de consumenten en de retailpartners.

Dynamisering van het aanbod
Om de bekendheid van Pink Lady in Europa te versterken en uit te bouwen, met name op de opkomende markten, ontwikkelt het merk een reeks nieuwe verpakkingen die worden aangepast aan evenementen. Deze beperkte edities bieden uitstekende mogelijkheden om de binding met het merk te bevorderen en de consumenten aan te sporen om Pink Lady te kiezen.

Het basisidee is het aanbod nog specialer maken door exclusieve ontwerpen te bieden ter gelegenheid van belangrijke jaarlijks terugkerende evenementen in elk land, zoals Kerstmis, Valentijnsdag of carnaval. De verpakkingen accentueren deze evenementen in de groenten- en fruitafdeling en maken de Pink Lady appels niet alleen lekker in de mond maar ook oogstrelend.

Een toegevoegde waarde voor de winkels
Dankzij deze nieuwe ontwerpen bieden Pink Lady en PinKids gedurende het hele seizoen van september tot april nieuwe accenten die een boost geven aan de groente- en fruitafdeling die veelal weinig innovatie toont. 
Bovendien is Pink Lady van plan om in samenwerking met de detailhandel exclusieve verpakkingen te ontwerpen waarmee de winkelketens zich kunnen onderscheiden van hun concurrenten en de band met hun klanten kunnen versterken. 
Deze win-win strategie is een doeltreffende methode om de verkoop van Pink Lady te stimuleren en de verwachte Europese afzet van 275.000 ton in 2025 te bereiken.

"Als premium appel moeten we proactief zijn. Onze partners zijn zeer gevoelig voor innovatie, met name in de moeilijk te dynamiseren groente- en fruitafdeling. Personalisatie is tegenwoordig een duurzame tendens en het vernieuwen van de klassieke promotieacties, zoals prijskortingen of aanbiedingen in de verpakkingen, door gerichte acties op maat aan te bieden, stelt ons ook in staat om Pink Lady te legitimeren in de lokale omgeving", vertelt Loïc Sidot, trade marketing manager Pink Lady Europe. 

Een reeks evenementverpakkingen op maat
Pink Lady baseert de ontwikkeling van de nieuwe verpakkingen op twee complementaire strategieën:
Jaarlijkse hoogtepunten begeleiden
In aanvulling op zijn acties rond Valentijnsdag, gaat het merk zich positioneren op drie nieuwe evenementen: het begin van het schooljaar met PinKids, de feestdagen in december en de aanvang van de lente, met als leidraad dynamiek, elegantie en natuur.
Lokale verankering
Door de appelbakjes aan te passen aan nationale evenementen, creëert Pink Lady emotie en nodigt zich aan tafel uit bij belangrijke feesten. 

De appelbakjes kunnen in Ierland worden gehuld in de kleuren van Saint Patrick's Day, in Duitsland wordt het carnaval gevierd met een vrolijk en kleurrijk ontwerp, Kerstmis krijgt een mooi en elegant design, in de lente worden de appels omhult met bloemmotieven enz. De unieke ontwerpen sluiten aan bij de waarden van het merk en zijn het komende seizoen al in de winkels te vinden. 
De nieuwe ontwerpen worden uitgevoerd op de bakjes voor 4, 6 en 8 appels en op de 2 kg dozen. Eventueel kunnen ook nieuwe exclusieve goodies worden toegevoegd.

PinKids als eerste van start
De eerste evenementverpakking is voor PinKids, de kleine Pink Lady appel voor kinderen. Eind augustus verschijnen de appels bij het begin van het schooljaar in twee nieuwe ontwerpen met schoolmotieven. De eerste versie is geïnspireerd door het welbekende groene schoolbord, de andere door een met tekeningen gevulde pagina uit een schoolschrift. De winkelketens haken in: de evenementverpakkingen zijn te vinden in zes landen (Ierland, Duitsland, Frankrijk, België, Nederland) met voor elk land een specifiek mechanisme. Bij Intermarché België bijvoorbeeld, omvat de actie een online quiz voor kinderen, waarbij meer dan 100 broodtrommeltjes zijn te winnen! 



"De terugkeer naar school is uiteraard een belangrijke periode voor de detailhandel. De groenten- en fruitafdeling hierbij betrekken dankzij de PinKids verpakkingen kan de verkoop stimuleren", aldus Loïc Sidot, trade marketing manager Pink Lady Europe

Publicatiedatum: