Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Noah Robbins - Ark Foods

"We willen speciale pepers toegankelijker maken"

Meer en meer regio's in de Verenigde Staten telen hete pepers in de loop van de zomer. Voor Ark Foods, een teeltbedrijf gespecialiseerd in de teelt van pepers, heeft het seizoen zich naar het noorden verplaatst naar Noord-Carolina en New Jersey. Het bedrijf meldt goede oogsten in New Jersey, terwijl in Noord-Carolina een toename in het volume, zij het iets gematigder, waar te nemen is.

"We telen momenteel onze specialty pepers in Hendersonville Noord-Carolina, en Vineland, New Jersey," vertelt Noah Robbins, oprichter van Ark Foods. "De gewassen zien er op het moment goed uit en de teelt stijgt. De oogst is in New Jersey geweldig, terwijl in Noord-Carolina de regen de teelt iets getemperd heeft. De teelt is veel beter dan afgelopen jaar toen we overvloedige regenval tijdens het seizoen hadden. Het seizoen loopt tot de eerste vorst, die meestal in oktober is. De teelt verplaatst zich dan naar het zuiden, naar Noord-Florida en Immokalee."

Specialiteit pepers telen op commerciƫle schaal
Ark Foods teelt veel hete pepers die al redelijk bekend zijn in winkels, zoals jalapeƱos, poblanos en habaneros. Hun doel is om de wat minder bekende rassen op grotere schaal te telen. Pepers als Shishito - waarnaar een grotere vraag in de VS al te zien is - zijn in beeld.



Robbins: "Ons doel is om specialty pepers in verschillende regio's te telen, waardoor we jaarrond kunnen telen en de consument een constant aanbod en kwaliteitsproduct kunnen leveren. Ark Foods begon op een paar hectare met de shishito peper en we zijn nu de grootste teler van shishito pepers in de VS. We hebben een jaarronde teelt in verschillende regio's en onze distributie spreidt zich over de oost- en westkust. Als gevolg hiervan zijn meer mensen nu met ons bekend. We willen voor iedereen interessante producten leveren, tijdens elk seizoen en tegen toegankelijke prijzen. Shishito was het eerste ras en het is een geweldig product met een enorme groei."

Nieuwe producten introduceren
Door enkele specialty pepers op grotere schaal te telen, heeft volgens Robbins het bedrijf een deel van z'n doel bereikt. Een ander doel is om nieuwe, nicheproducten op de markt te brengen. Hij merkt op dat vooral millenials op zoek zijn naar nieuwe mogelijkheden met een nadruk op gezondheid en gemak. Ark Foods wil hierin een voorloper zijn. Een van de rassen die ontwikkeld worden is de Honey Zepper, waarvan de oorsprong ligt in de habanero.

"De Honey Zepper is een interessante insteek op de habanero," deelt Robbins. "Het heeft al het aroma en de pittigheid van de habanero zonder de scherpte. De Honey Zepper is momenteel nog in ontwikkeling en nog niet verkrijgbaar."

"We zijn constant op zoek naar nieuwere rassen om te testen en om onze klanten een unieke en interessante ervaring te geven. Millenials zijn altijd op zoek naar iets anders en kiezen daarom voor de shishito peper. Er komt een nieuwe lijn uit in de herfst. De details ervan worden op een later tijdstip bekend gemaakt."



De focus op een huisstijl gaat ver
Met de bedoeling om unieke producten te introduceren die millenials meer aanspreken, heeft Ark Foods een verpakking ontworpen met deze groep in gedachten en volgens hen is het resultaat van deze beslissing te zien op de product afdeling. Ze bieden clamshell en tote bags met verschillende gewichten aan.

"Onze pepers zijn verkrijgbaar in clamshells en tote bags, afhankelijk van de voorkeur van de retailer. De shishito's, bijvoorbeeld, zijn verkrijgbaar per halve liter, per 340 gram en per 510 gram. Onze verpakking en ons merk zijn aantrekkelijk voor millenials. We zijn heel anders dan traditionele telers, verpakkers en verladers en we hebben ontdekt dat de jongere consumenten aangesproken worden door ons merk en de ervaring die we bieden. Ze worden aangetrokken door onze verpakking en geloven hierdoor in onze benadering van verse producten, waardoor ze bereid zijn nieuwe producten van het merk Ark Foods uit te proberen."

Voor meer informatie:
Noah Robbins
Ark Foods
Tel: +1 (203) 246-7732
Publicatiedatum: