Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Leo Linders: "We zien groei in alle versgroepen maar met name in AGF"

Groeicijfers Jan Linders overtreffen de markt met sterk eerste half jaar

Jan Linders Supermarkten sluit de eerste helft van 2018 sterk af: in het jaar waarin de formule 55 jaar bestaat, groeide de consumentenomzet in de eerste 26 weken met 4.9%, terwijl de markt volgens Nielsen met 2.7% groeide. Het landelijk marktaandeel steeg in dezelfde periode van 1.09% naar 1.11%. Recent maakte Jan Linders bekend met 2017 het beste jaar ooit te hebben gedraaid. Met een succesvol eerste half jaar wordt de groei van de regionale keten ook dit jaar verder doorzet.

Groeistrategie
Leo Linders, Algemeen Directeur van Jan Linders Supermarkten: "We hebben de afgelopen jaren hard gebouwd aan ons fundament: onze interne organisatie, onze supermarkten en onze formule. Het resultaat daarvan zien we nu heel duidelijk terug in de cijfers. We blijven ons bewijzen als de beste supermarkt in álle versproducten (GfK, 2017). We zien groei in alle versgroepen maar met name in AGF. Ook is duidelijk dat onze ombouwoperatie rendeert; klanten waarderen onze nieuwste formule-elementen, met een grote focus op vers, kwaliteit, service, voordeel en beleving. Vandaag heropenen we onze vernieuwde supermarkt in Boxmeer en het komende half jaar staan nog eens 5 verbouwingen op onze planning. Eind 2018 staat de teller van het aantal supermarkten in onze nieuwste formule op 30."

Consument van het Zuiden
Goede resultaten zijn voor Jan Linders geen reden om stil te zitten. "Dat kan ook niet in onze branche! Een sterke basis geeft juist ruimte voor ontwikkeling, en die pakken we volop. In 2018 kruipen we nog dichter tegen onze klant – de consument in het zuiden - aan, zodat we als geen ander begrijpen hoe hij eet, wat zijn voorkeuren zijn en welke trends er leven. Met die kennis in pacht, kunnen we nog meer betekenis geven aan onze belofte 'Het voordeel van het zuiden'."
Publicatiedatum: