Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rapport geeft inzage welke verpakkingen voor AGF in VK worden gebruikt

De British Growers Association heeft het allereerste overzicht van AGF-verpakkingen gelanceerd. De enquête maakt gebruik van gegevens van de marktonderzoeken van British Grower's ProduceView en biedt een onafhankelijk overzicht van verpakkingen voor verse groente en fruit per categorie en retailer.

Jack Ward, Chief Executive van British Growers: "Retailverpakkingen zijn momenteel zeer actueel en we zijn ons er allemaal van bewust dat de AGF-sector haar klanten verpakkingen wil bieden die efficiënt zijn, het beste aanbod bieden voor de consument en duurzaam is. Tot nu toe was er geen onafhankelijke informatiebron om verpakkers en retailers in staat te stellen beslissingen te nemen. ProduceView is de perfecte tool voor het verzamelen van dit soort data, omdat het gebruik maakt van onafhankelijke gegevens die wekelijks worden verzameld uit een representatieve steekproef van alle sectoren van de detailhandel."

Over het algemeen laat het onderzoek zien dat plastic verpakking de meest populaire verpakkingsvorm is, wat gebruikt wordt voor meer dan 49% van de producten. Losse producten liggen enigszins achter op 15,5%. Dit patroon is redelijk consistent bij alle supermarkten, hoewel Morrison in verhouding tot zijn marktaandeel meer losse producten verkoopt, en Iceland minder.

Het land van herkomst lijkt weinig invloed te hebben op het scala verpakkingstypen. De kans is wel groter dat producten uit Europa en de rest van de wereld los worden verkocht dan in het Verenigd Koninkrijk geteelde producten.

De enquête geeft ook informatie over het type verpakking per groente- en fruitcategorie en kijkt naar de gemiddelde prijs versus het type verpakking per retailer. Wat wellicht verrassend is, is dat losse producten niet altijd goedkoper zijn dan verpakte. Alle grote retailers worden in het onderzoek meegenomen, inclusief Aldi, Iceland en Lidl, en zowel biologische als niet-biologische producten.

Jack Ward zei: "Het rapport geeft een overzicht van het onderzoek dat we hebben uitgevoerd, maar we hebben meer dan 3000 regels data die een volledig beeld geven van de huidige staat van de verpakking van verse producten. We kunnen gedetailleerde analyses bieden en mensen een overzicht geven van de krachtige tool die we hebben in ProduceView. Het is uniek in het leveren van zowel historische als actuele gegevens over prijs, variëteit, land van herkomst enz. en realtime foto's van winkelinrichting. We proberen de enquête om de zes maanden uit te voeren en te rapporteren over de ontwikkelingen."

British Growers biedt het rapport aan voor £ 24,99 plus btw. Als u geïnteresseerd bent, stuur dan een e-mail naar ProducePackagingSurvey@Britishgrowers.org

Publicatiedatum: