Beshay: "Wij geloven dat Fruitpack het mensen mogelijk zal maken te verschuiven van niet-duurzame naar duurzame verpakkingen en dat ze van het voordeel gebruik zullen maken hun product op de verpakking te promoten. De Australische markt is historisch gezien merkloos. We kunnen bijvoorbeeld recepten op de verpakking zetten of een goed nieuws-verhaal over een teler met een foto van zijn bedrijf om instructies te verbloemen over dingen als de cantaloupe om te helpen de negatieve berichtgeving over de meloensector van onlangs weg te poetsen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Het laatste was de Australische markt nodig heeft is een vervuilend substraat tijdens de huidige recycle-stroming. Met Fruitpack zullen retailers en consumenten ervan verzekerd zijn dat dit product 100% duurzaam en recyclebaar is. "
i-Procure is een leveranciersbedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen van nieuwe producten, leveranciersconsolidatie en prijsverlagende strategieƫn. Het betrekt goederen en diensten voor de aanbodketen en operationele functies van verschillende aanbieders uit binnen- en buitenland. Fruitpack was afgelopen maand te zien op de Hort Connections in Brisbane.
Volgens Beshay heeft het bedrijf een aantal tests uitgevoerd rond de houdbaarheid voor een scala aan producten zoals tomaten, steenfruit, appelen en citrus, als ook groenten.
"We hebben verschillende onderzoeken gedaan naar houdbaarheid en de resultaten waren bijzonder positief. De feedback van de consumenten en de retailers was geweldig. We hebben een product naar Australiƫ gebracht dat zich in Europa al bewezen heeft. Citrustelers uit Spanje hebben citrusverpakkingen naar verschillende supermarktketens in het VK gestuurd en het heeft zich commercieel al bewezen. De feedback van de Australische markt is op het moment dat iedereen enthousiast is - we zijn het aan het inwijden en wachten op het moment dat de markt omschakelt."
"Voor de eerste bestelling hebben we drie maanden nodig om het karton in te slaan. Daarna is het gemakkelijk, dan werken we vanuit de voorraad. We moeten het uit het buitenland halen. Vervolgens gaan we het printen en aanpassen aan de lokale markteisen. De aanbodketen achter de certificering is complex, maar het maakt het voor ons mogelijk om na te gaan uit welk bos de voorraad gehaald is en waarin het voor de Australische markt veranderd is."
"Ik denk dat de hoeveelheid plastic die op het moment gebruikt wordt tot de helft verminderd kan worden door te kijken naar alternatieven als Fruitpack. Ik denk dat de Australische markt opgevoed moet worden in welke kant het op gaat, omdat er een grote hoeveelheid informatie is die mensen moeten ontcijferen. Ik denk dat er daarna een grote verschuiving plaatsvindt."
Rob Beshay
i-Procure
Phone: +61 2 8787 5899
sales@i-procure.com.au
www.i-procure.com.au