Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Unilver start campagne

Veel groenten eten met behulp van Knorr

Unilever start met haar maaltijdbereidingsmerk Knorr de campagne Lekker veel groente met Knorr!! In samenwerking met Foodlab, een onlinemarketingbedrijf, worden er online en op de winkelvloer de recepten van Knorr, die extra groente bevatten, onder de aandacht gebracht bij de consument.
Het resultaat van de campagne is het Knorr-receptenboek Groentefeestje, verkrijgbaar in de supermarkt, waarin recepten zijn gebundeld die minimaal 200 gram groente per persoon bevatten.



Influencers activeren
Unilever en Foodlab maken bij de campagne gebruik van fanmarketing, waarbij een onlineactie zich doorvertaalt naar offline actie met een winkelvloeractivatie.Fanmarketing maakt gebruik van Influencers (social e mediagebruikers met een grote achterban) die een oproep doen aan hun achterban mee te helpen met de actie. Deze strategie maakt het mogelijk een groot aantal enthousiaste fans van bekende Influencers te activeren.

Onlinefanmarkting
Wouter van de Kamp, commercieel directeur van Foodlab: 'Fansquare, onze dienst voor onlinefanmarketing, stelt de fan centraal. De online content die zij creƫren is uniek en dat verdient de aandacht van de consument. Dit hebben we in de samenwerking met Knorr kunnen doorvertalen naar een origineel receptenboek dat nu in de winkels ligt. Een product en samenwerking waar we trots op zijn!'

Receptenboek
Een selectie 'food' Influencers trapte de campagne online af en ging aan de slag met variaties op de gerechten van Knorr. Daarnaast riepen de Influencers honderdvijftig fans op om eigen creaties te maken met de recepten van Knorr en dit te delen op hun socialmedia-accounts. De opdracht was gekoppeld aan drie thema's: koken voor kinderen, borrelen en bowls. De creaties van de Influencers en meest originele recepten van de fans zijn gebundeld in het Knorr-receptenboek Groentefeestje.

Recepten vol groente
Maaike Zwaan, marketingmanager van Unilever: 'Wij vinden het belangrijk om mensen te helpen met een gemakkelijke, gevarieerde en voedzame maaltijd. Alle 30 wereldgerechten van Knorr hebben sinds nu dan ook een lekker recept vol met groenten. De samenwerking die we met Adfactor, de drie Influencers en hun fans zijn aangegaan, heeft als doel om deze groenteboodschap voor de consument tot leven te brengen, met een mooi receptenboek als resultaat.'
Publicatiedatum: