Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Grote watermeloenen verkopen altijd goed
Een watermeloen is een watermeloen en het is dan ook moeilijk om een nieuwe manier van presenteren te ontwikkelen. In werkelijkheid blijkt dit wel te kunnen. Zelfs voor een eenvoudige en volumineuze vrucht zijn er op de groothandelsmarkten toch een aantal verschillende manieren van presentatie te vinden.
Watermeloenen van ongeveer 30 kilo, ideaal om als stukken te verkopen
Ondanks dat dat mini-watermeloen steeds meer wordt gewaardeerd, zijn er nog steeds consumenten die liever een grote watermeloen kopen. Deze verkopen dan ook zelfs in crisistijd tegen €0,70 per kilo en zijn als het ware een vereiste om in het assortiment te hebben. De meloenen van 30 kilo worden veel gekocht door de retail om vervolgens in stukken te worden gekocht. Het zou niet logisch zijn om hiervoor de kleine watermeloenen te gebruiken, terwijl de grote zich hier perfect voor lenen.
Al enige tijd worden watermeloenen verstuurd in grote kartonnen dozen op pallets.
De mini-watermeloenen lenen zich voor verschillende verpakkingsmethoden: de groothandel en dus retail kiezen vaak voor de grootste verpakkingen met drie of meer stuks, terwijl de consument liever één watermeloen heeft.