Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Clips op agf-afdeling met reclamemogelijkheid

De clips van Twist-Ease zijn voornamelijk te vinden op de versafdelingen van supermarkten. Het doel van de clips is om een plastic zak dicht te binden. De clips zijn voor handen in houders die bij het fruit staan opgesteld. "Tijdens de beginjaren van Twist-Ease dachten we altijd al dat we met ons product een bepaalde mogelijkheid voor reclame onbenut laten," zegt Twist-Ease-directeur Jim Helseth. "Onze houders voor de clips zijn over de hele versafdeling geplaatst. Het zijn eigenlijk reclameborden, die alleen nog geen advertentie bevatten." Toen het idee werd uitgewerkt, werd het door Twist-Ease bij retailers gepresenteerd in de hoop dat ze hierop in zouden haken en de houders zouden gebruiken voor reclame. "Toen bleek echter dat geen enkele van de winkels de tijd of de middelen had om dit idee toe te passen," zegt Helseth.

Twist-Ease liet vervolgens het idee bijna 20 jaar rusten totdat door toeval het bedrijf kennis maakte met het innovatie-team van Insignia. Dit bedrijf zag direct de toegevoegde waarde van een nieuwe manier voor reclame binnen een versafdeling. "Er is bij versafdelingen veel behoefte aan meer reclame, maar er zijn hier maar weinig mogelijkheden voor," aldus Helseth. 



De bak als reclamebord
Twist-Ease begon samen met Insignia in 2016 aan de ontwikkeling van freshADS. freshADS zijn feitelijk kleine reclameborden, die in het zicht vallen bij consumenten die groenten of fruit willen kopen. freshADS dient als een soort geheugensteun voor de consument om meer producten aan de boodschappenlijst toe te voegen om nieuwe maaltijdoplossingen te proberen, nieuwe producten te testen en om andere delen van de supermarkt te verkennen. "Het is het enige marketingmiddel dat is ontwikkeld met het oog op de versafdeling," zegt Stacy Vossberg van Insignia Systems. 

freshADS werden tijdens de PMA-beurs in de herfst van vorig jaar officieel geïntroduceerd. Ze zijn nu iets meer dan een jaar in winkels te zien. Twist-Ease zorgt voor het logistieke onderdeel van het freshADS-programma, terwijl Insignia gebruik maakt van zijn expertise op het gebied van adverteren in winkels. "We hebben in het afgelopen jaar veel geleerd aan de hand van feedback van zowel consumenten als merken. Een van de grootste voordelen waar zowel de consumenten als de retailers enthousiast over zijn, is het gebruik van freshADS voor kortingsacties en recepten binnen de versafdeling. De Twist-Ease-houder is de ideale plek om tot dat soort engagement met de consument te komen," aldus Vossberg.



In het eerste jaar werden freshADS meer dan 7 miljard keer gezien door consumenten. De freshADS waren aanwezig in meer dan 2.000 supermarkten. "Het programma zal dit jaar worden uitgebreid aan de hand van plannen die binnenkort bekend worden gemaakt," zegt Vossberg. Tot nu toe zijn er via freshADS reclamecampagnes opgesteld voor producten in alle categorieën binnen de betreffende supermarkt: van versproducten tot diepvriesproducten. "We willen ervoor zorgen dat de reclamecampagnes die we bij de versafdeling inzetten voor die categorie relevant zijn. Dat zorgt er uiteindelijk voor dat het overzicht vanuit de consument en de kennismaking met het merk worden verbeterd," zegt Vossberg tot slot.

Voor meer informatie: 
Jeff Helseth
Twist-Ease
Tel: (+1) 763-543-9003

Brandon Dvorak
Insignia Systems, Inc.
Tel: (+1) 763-392-6244

Publicatiedatum: