Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe generatie meloenen en nieuwe texturen

Global Melon & Watermelon Event start promotiecampagne Piel de Sapo in Europa

Meer dan 300 deelnemers uit verschillende landen en continenten hebben kennis gemaakt met de concepten en innovaties die Rijk Zwaan presenteerde onder de slogan "Supply excellence & Innovation". De 8e editie van het Global Melon Event werd gehouden op 4 en 5 juli op de proefboerderij voor meloen en watermeloenen in La Aljorra, Cartagena. Een van de grote verrassingen was de presentatie van de grootschalige promotiecampagne voor Spaanse Piel de Sapo in Noord-Europa.

Het evenement was erg gericht op het verbeteren van de communicatie met retailer ten aanzien van de afzet van meloenen en watermeloenen.



Nieuwe generatie meloenen
De nieuwe generatie Piel de Sapo met gele schil viel het meest op, niet alleen vanwege hun grotere agronomische veiligheid, maar ook door de snelle toename van hun suikergehalte tussen 4 en 5 dagen vóór de oogstdatum, wat meestal resulteert in een uitstekende smaak. Deze nieuwe generatie Piel de Sapo omvat de Galactus RZ, de Flechaverde RZ en de nieuw gelanceerde 34-106 RZ.

Nieuwe trends in texturen
Diego Maestre, coördinator van de meloen-, watermeloen- en courgetteteelt benadrukte het onderzoek dat Rijk Zwaan doet naar meloenvariëteiten met een knapperig gehalte "Wij geloven dat het belangrijk is om consumenten met iets ongewoons te verrassen. We zijn bijna in staat om commerciële variëteiten met knapperig vruchtvlees en een hoog suikergehalte in vier meloentypes te leveren met een focus op hun afzet in Europa", legt de specialist uit. "Dit zal onze focus zijn in de komende 5 jaar."

Symposium "Supply excellence & Innovation" afsluiter van het evenement
Op donderdag 5 juli was er een symposium in het El Batel conferentiecentrum in Cartagena, gegeven door Roberto García Torrente, directeur van Agro-food Innovation in Cajamar, en Miguel Ángel Bolaños, fruitmanager van Consum Supermarkets.

Ze schetsten een toekomstscenario in het kader van agro-food en de Spaanse retailsector om te wijzen op de uitdagingen en kansen die we in de toekomst zullen tegenkomen.

Grootschalige Piel de Sapo-promotiecampagne in Noord-Europa
Als afsluiting van het evenement presenteerde Rijk Zwaan de eerste campagne om de kwaliteiten van Spaanse Piel de Sapo in Noord-Europa te promoten, die de slogan "Share a smile" hanteert.

Video van de "Share a smile" promotiecampagne:

"We willen het verbruik van Piel de Sapo in Noord-Europa een impuls geven. Het zal een campagne zonder merken zijn die is gericht op de grote Europese ketens om hen in staat te stellen meer over dit product te weten te komen en om deze informatie beter te communiceren naar hun verkooppunten. In totaal zullen 5.000 Piel de Sapo-meloenen worden weggegeven in verschillende supermarkten en online winkels in Nederland en we zullen ook proberen samen te werken met Proexport om ons te helpen in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk", zegt Maestre.

"We hebben al de eerste stap gezet door de kwaliteit van de Piel de Sapo te verbeteren voor de export. Nu moet de sector veel investeren in communicatie, zodat de Noord-Europese consumenten in een periode van ongeveer vijf jaar bekend zullen zijn met dit type meloen dat boven de rest uitsteekt dankzij zijn smaak", aldus Maestre.


Meer informatie:
Elisabet Expósito Granero
Rijk Zwaan Ibérica S.A.
T: +34 950 62 61 90, ext. 105
e.exposito@rijkzwaan.es
www.rijkzwaan.es

Publicatiedatum: