Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Walmart gebruikt blockchain voor thuisbezorging

Polen: Carrefour breidt huismerk uit
Carrefour heeft in Polen vier nieuwe producten aan zijn Quality Line-huismerk toegevoegd, namelijk bieten, blauwe kaas, komkommers en tomaten. Volgens Carrefour zijn de producten volledig traceerbaar en zijn ze afkomstig van nieuwe en huidige Poolse leveranciers. Voordat de producten in het assortiment konden worden opgenomen moesten eerst een aantal kwaliteitstests en inspecties worden uitgevoerd door onafhankelijke bedrijven. Ook was de afwezigheid van kunstmatige toevoegingen en GGO's een harde eis van Carrefour.
Bron: retailanalysis.igd.com

Italië: Nova Coop geeft voedingsadvies
Nova Coop, dat gevestigd is in de Italiaanse regio Piedmont, is begonnen met een service voor gratis voedingsadvies. De service is voor handen in drie Ipercoop-hypermarkten in Chieri, Collegno en Turijn. Diëtisten helpen consumenten bij het kiezen van voedingsmiddelen die aansluiten bij hun specifieke behoefte aan voeding en hygiëne. Ook geven ze professionele adviezen met betrekking tot een gezonde levensstijl. Coop werkt voor deze nieuwe service samen met de universiteit van Turijn, waarvan de faculteit voor geneeskunde voor training zorgt.
Bron: retailanalysis.igd.com

India: BigBasket streeft naar miljardenomzet 
Het in Bengaluru gevestigde BigBasket streeft voor maart 2019 naar een jaaromzet van 68,65 miljard rupees (€850,6 miljoen). Het bedrijf maakt zich klaar voor een felle concurrentiestrijd met Walmart en Amazon. "We komen in september op de 3 miljard rupees (€37,2 miljoen) per maand en in maart 2019 op de 5 miljard rupees (€62,0 miljoen). Alles in deze organisatie bereidt zich voor op het behalen van deze cijfers," aldus CEO Hari Menon.
Bron: dealstreetasia.com

VAE: ENBD REIT opent winkelcentrum in Dubai
ENBD REIT (CEIC) Limited, een investeringsbedrijf voor vastgoed dat geheel beantwoordt aan de Shari'a en verder in handen is van Emirates NBD Asset Management Limited, heeft in Dubai een winkelcentrum geopend. De Souq Extra Retail Centre bevindt zich in Dubai Silicon Oasis. Tijdens de openingsceremonie waren onder andere de raadsvoorzitter van REIT, Tariq Bin Hendi, en Souq Extra-raadslid Saleh Saeed aanwezig. ENBD REIT voltooide de eerste fase van het opzetten van het winkelcentrum in december 2017. Alle winkelruimtes van het centrum waren op dat moment volledig verhuurd aan retailers en bedrijven als Carrefour, KFC, McDonald's en Starbucks. Deze eerste fase had een oppervlakte aan leasebare winkelruimte van iets minder dan 3.350 vierkante meter, verdeeld over 42 winkels. In het laatste kwartaal van dit jaar wordt fase 2 van het winkelcentrum voltooid. Er zal dan zo'n 7.150 vierkante meter bij komen. 
Bron: albawaba.com

VK: Ocado heeft minder winst door investeringen
De Britse online supermarkt Ocado had in zijn eerste halfjaar een afname in winst van 13,9%. De aanleiding hiervoor is een aantal investeringen. Het bedrijf verwacht echter dat de winst in het tweede halfjaar weer aan zal trekken. De prognose voor heel 2018 gaat uit van een groei in omzet van 10% tot 15%, mits de economische omstandigheden stabiel blijven. In het afgelopen jaar is de aandelenkoers van Ocado met 256% gestegen. Dit was een gevolg van een aantal overeenkomsten voor samenwerking, die met vier grote internationale bedrijven werden gesloten. In de periode van 26 weken tot 3 juni werd een bruto winst behaald van £38,9 miljoen (€44,0 miljoen).
Bron: euronews.com

27% meer Poolse winkelruimte in 2018
Het Poolse CBRE schat dat er in de Poolse retailsector over heel 2018 ongeveer 460.000 vierkante meter aan winkelruimte bij komt. Dat is 27% meer dan in 2017. Analisten van CBRE hebben vijf belangrijke trends aangegeven: Winkelcentra als sociale centra, meer snelle winkels in kleinere ruimtes, renovatie en modernisering, multifunctionele projecten en een grotere nadruk op het zogeheten "showrooming" en "webrooming". Showrooming houdt in dat consumenten bij fysieke winkels langskomen om met een product kennis te maken en vervolgens via het internet tot de aanschaf van dit product overgaan. Tegelijkertijd proberen retailers ook door middel van een persoonlijkere service consumenten over te halen om een product in de eigen winkel aan te schaffen, dat de consument eerder heeft gezien op een online site. Deze aanpak is zodoende een tegenhanger van showrooming en wordt daarom ook wel webrooming genoemd.
Bron: wbj.pl

VS: Aldi implementeert recycle-label bij merkproducten
Aldi gaat in de komende twee jaar een recycle-label toevoegen aan alle exclusieve merkproducten van de keten. Het zogeheten How2Recycle-label moet het voor consumenten makkelijker maken om te zien hoe bepaalde verpakkingen kunnen worden gerecycled. De nieuwe labels zijn onderdeel van een bredere strategie van Aldi om afval te verminderen. De keten wil onder andere meer batterijen, karton, papier en plastic folie bij alle vestigingen en distributiecentra recyclen. De meeste producten van Aldi betreffen merken die exclusief bij de keten verkrijgbaar zijn. Daardoor heeft Aldi meer invloed op de eigen leveringsketens, zoals op waar de producten vandaan komen en hoe ze worden geproduceerd en geleverd. Het How2Recycle-label is het enige recycle-label in de VS dat bij alle verpakkingen is gestandaardiseerd. Het is ook het enige label dat duidelijk en uitvoerig instructies geeft over hoe de verpakkingen moeten worden gerecycled. Het label wordt nu al bij duizenden producten gebruikt en is bij honderden locaties van Aldi terug te vinden.
Bron: environmentalleader.com

VS: BJ's maakt online betalingen mogelijk
BJ's Wholesale Club heeft voor zijn activiteiten in e-commerde de online betaaloptie PayPal geïmplementeerd. De keten van warenhuizen geeft aan dat de diensten PayPal en PayPal Credit nu zijn geïntegreerd, zodat consumenten met een BJ's-lidmaatschap kunnen betalen zonder continu creditcardgegevens toe te moeten sturen. Een van de nieuwe betaalopties is PayPal One Touch. Door automatisch in te loggen kunnen consumenten via PayPal One Touch met dezelfde smartphone of brower producten bestellen, zonder dat er nog een e-mailadres of password moet worden ingevuld.
Bron: supermarketnews.com

VS: Walmart gebruikt blockchain voor thuisbezorging

Walmart wil door middel van een aantal blockchain-patenten online thuisbezorging verbeteren. Op 5 juli verkreeg de Amerikaanse retailgroep een patent voor een systeem waarmee het leveren van bestellingen beter kan worden gepland. Het zogeheten "Delivery Reservation Apparatus and Method"-patent werd begin vorig jaar aangevraagd. Het systeem maakt gebruik van openbare kluizen en een publiek toegankelijk register om de beschikbare capaciteit in te zien en reserveringen te maken.
bron: ccn.com

VS: Weis Markets verbetert mobiele diensten
De Amerikaanse supermarktketen Weis Markets is bezig om zijn mobiele diensten te optimaliseren. Bij alle vestigingen wordt een stabiele draadloze internetverbinding opgezet. Weis werkt hierbij samen met Aruba, dat een dochteronderneming is van Hewlett Packard Enterprise. Weis wil ervoor zorgen dat alle 23.000 werknemers bij winkels en alle 1.000 medewerkers bij distributiecentra en hoofdkantoren door middel van mobiel internet goed de inventaris kunnen beheren. Ook wil het bedrijf ervoor zorgen dat consumenten in Weis-vestigingen een verbeterde mobiele verbinding kunnen gebruiken. Verder wil Weis met de verbeterde technologie nieuwe functies toepassen, zoals popup-reclames op de smartphone. Tenslotte kan met de nieuwe technologie meer inzicht worden verkregen in consumentengedrag.
Bron: progressivegrocer.com

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018