Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Anecoop lanceert hartvormige watermeloen

Deze week is Anecoop begonnen met het verladen van 2.000 kilo hartvormige watermeloenen naar het Verenigd Koninkrijk. Het fruit is het resultaat van ontwikkeling en innovatie en is bedoeld om het publiek te verrassen en waarde aan het product toe te voegen voor zowel consument als teler. 




De watermeloenen zijn van hetzelfde ras als de Bouquet mini's en worden op 100% natuurlijke wijze geteeld. Vooralsnog levert Anecoop, Spanjes grootste leverancier van watermeloenen, dit product via één van haar partner-coöperaties op verzoek van een Britse supermarktketen die haar premium klanten iets unieks wil bieden. 

De pitloze Bouquet watermeloenen hebben er dus een familielid bij hoewel de teelt ervan op dit moment uitsluitend nog op verzoek plaatsvindt. 



Bouquet watermeloenen
De pitloze Bouquet watermeloen heeft Anecoop geholpen de grootste leverancier van watermeloenen op de Spaanse markt te worden, zoals blijkt uit de nieuwste cijfers van het vakblad Alimarket. Het bedrijf is marktleider in Europa, waar het al sinds 1992 actief is en AGF levert aan grote retailketens in dertig landen. 

Alle Bouquet watermeloenen worden in Spanje geteeld door gespecialiseerde telers. Dankzij het Bouquet-programma is Anecoop erin geslaagd het watermeloenenseizoen te verlengen van april tot eind augustus.

Dit seizoen is Anecoop van plan om 150.000 ton watermeloenen te vermarkten, één van de belangrijkste categorieën voor het bedrijf. 80% van dit volume zal bestaan uit pitloze Bouquet watermeloenen. In 2017 zette Anecoop er 132.000 ton van af.

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018