Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Productdata van aangesloten voedselfabrikanten eenvoudig gedeeld met datapool GS1

SyncForce en PS in foodservice sluiten strategische partnerovereenkomst

Voedselfabrikanten hebben te maken met verschillende datapools; centrale databases waarin productinformatie van meerdere fabrikanten wordt opgeslagen en gedeeld met afnemers, zoals supermarkten, horeca en groothandels. Softwareleverancier SyncForce gaat nauw samenwerken met PS in foodservice, een centrale databank met productinformatie. Door deze partnerovereenkomst kunnen voedselfabrikanten die zijn aangesloten bij PS in foodservice hun productdata eenvoudig en vooraf gevalideerd delen met GS1.

SyncForce biedt een softwareoplossing waarin deze fabrikanten productdata centraal kunnen bijhouden en automatisch kunnen delen met verschillende datapools. Zo is SyncForce al gekoppeld aan SIM, 2BA, EZ-Base, IB, PS in foodservice en GS1. De uitgebreide samenwerking tussen SyncForce en PS in foodservice zorgt ervoor dat fabrikanten geen aparte koppeling meer hoeven te maken met GS1, een datapool die etiketinformatie en logistieke data levert aan food retail, waaronder supermarkten en drogisterijen. Fabrikanten kunnen nu eenvoudig in PS aangeven welke producten ook naar GS1 moeten worden gepubliceerd. SyncForce transformeert vervolgens de data en berichten naar het juiste format. De koppeling werkt ook andersom: berichten uit GS1 kunnen automatisch worden gepubliceerd naar PS.

Grotere foodfabrikanten die naar PS én GS1 (internationaal) willen publiceren, kunnen productdata desgewenst ook rechtstreeks in beheer brengen bij SyncForce; deze software zorgt er vervolgens voor dat de informatie kan worden uitgezet naar diverse datapools.

"Deze samenwerking kan het leven van veel fabrikanten een stuk eenvoudiger maken", aldus Hans de Gier, directeur van SyncForce. "Er bestaan al zo veel verschillende datapools, door deze koppeling bieden we nu een laagdrempelige optie om data uit te wisselen tussen PS en GS1. Daarnaast is deze samenwerking voor ons een mooie manier om in contact te komen met nieuwe klanten."

Nicole Kleuskens, directeur bij PS in foodservice: "Wij hebben als doel om 100 procent van de producten van een fabrikant, volledig en correct in onze database op te nemen. Naast inhoudelijke productinformatie en logistiek gaat het ook steeds meer om commerciële informatie. De foodservicemarkt vraagt daarnaast om steeds meer inhoudelijke informatie over een product. Dat geldt ook voor informatie die niet op het etiket staat, zoals herkomst en specifieke nutriënten. Dan is het fijn dat producten via PS kunnen worden doorgezet naar GS1, die uitsluitend etiketinformatie borgt. SyncForce kan ons hierbij ontzorgen. Gezamenlijk staan we heel dicht bij foodfabrikanten en met deze samenwerking kunnen we de behoeftes die zij hebben op het gebied van het beheren en delen van data nog beter ondersteunen – nu en in de toekomst."
Publicatiedatum: