Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Ook merken “Made in Blu” en “Fruitaly” in de deal
Origine Group neemt Compagnia Italiana della Frutta over
De overname van Compagnia Italiana della Frutta, eigenaar van de merken "Made in Blu" en "Fruitaly", door Origine Group werd deze week geformaliseerd.
Origine Group werd in 2015 opgezet door 10 leiders op het gebied van teelt en handel in AGF: Afe, Apofruit, Frutta C2, Gran Frutta Zani, Kiwi Uno, Kiwi Sole, Pempa-Corer, Salvi-Unacoa, Spreafico en de Chileense groep Del Curto. Dit consortium vertegenwoordigt bedrijven met een totale omzet van ongeveer 1 miljard euro. Ze hebben in de zoektocht naar nieuwe markten hun krachten verenigd om een product van hoge kwaliteit neer te zetten door samen te werken op het gebied van innovatie en nieuwe rassen. Origine Group had in eerste instantie z'n pijlen gericht op de merken Sweeki en PeraItalia voor kiwi's en peren, maar naar andere producten werd ook gekeken.
Bijgevolg de overname van Compagnia Italiana della Frutta, waarvan beide bovengenoemde merken zich richten op kiwi's, peren, appelen en zomerfruit met een omzet van bijna 10 miljoen euro.
"De overname," zegt Ilenio Bastoni van Origine Group "is een deel van onze ontwikkelingsstrategie die gericht is op de marketing van onze producten op overzeese markten."
De 'nieuwe' Origine Group die debuteert op de Asia Fruit Logistica in Hong Kong, heeft een nieuw portfolio met belangrijke merken: Sweeki voor kiwi's en PeraItalia voor peren. Klanten vinden we in China, Zuid-Korea, Hong Kong, Taiwan, Singapore, Maleisië, Indonesië, de VS, Canada en Europa.
"Met Made in Blu is onze marktcapaciteit uitgebouwd en het model van de Origine Group versterkt. Een model dat gekarakteriseerd wordt door transparantie, efficiëntie en flexibiliteit en dat gericht is op het creëren van toegevoegde waarde tegen lage kosten. Ons doel is om een speler op de wereldmarkt te zijn door de waarde van de lokale teelt te verhogen en het inkomen van telers te beschermen."