Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Ook merken “Made in Blu” en “Fruitaly” in de deal

Origine Group neemt Compagnia Italiana della Frutta over

De overname van Compagnia Italiana della Frutta, eigenaar van de merken "Made in Blu" en "Fruitaly", door Origine Group werd deze week geformaliseerd.

Origine Group werd in 2015 opgezet door 10 leiders op het gebied van teelt en handel in AGF: Afe, Apofruit, Frutta C2, Gran Frutta Zani, Kiwi Uno, Kiwi Sole, Pempa-Corer, Salvi-Unacoa, Spreafico en de Chileense groep Del Curto. Dit consortium vertegenwoordigt bedrijven met een totale omzet van ongeveer 1 miljard euro. Ze hebben in de zoektocht naar nieuwe markten hun krachten verenigd om een product van hoge kwaliteit neer te zetten door samen te werken op het gebied van innovatie en nieuwe rassen. Origine Group had in eerste instantie z'n pijlen gericht op de merken Sweeki en PeraItalia voor kiwi's en peren, maar naar andere producten werd ook gekeken.

Bijgevolg de overname van Compagnia Italiana della Frutta, waarvan beide bovengenoemde merken zich richten op kiwi's, peren, appelen en zomerfruit met een omzet van bijna 10 miljoen euro.



"De overname," zegt Ilenio Bastoni van Origine Group "is een deel van onze ontwikkelingsstrategie die gericht is op de marketing van onze producten op overzeese markten."

De 'nieuwe' Origine Group die debuteert op de Asia Fruit Logistica in Hong Kong, heeft een nieuw portfolio met belangrijke merken: Sweeki voor kiwi's en PeraItalia voor peren. Klanten vinden we in China, Zuid-Korea, Hong Kong, Taiwan, Singapore, Maleisië, Indonesië, de VS, Canada en Europa.

"Met Made in Blu is onze marktcapaciteit uitgebouwd en het model van de Origine Group versterkt. Een model dat gekarakteriseerd wordt door transparantie, efficiëntie en flexibiliteit en dat gericht is op het creëren van toegevoegde waarde tegen lage kosten. Ons doel is om een speler op de wereldmarkt te zijn door de waarde van de lokale teelt te verhogen en het inkomen van telers te beschermen."

Voor meer informatie;

Publicatiedatum: 10-7-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: