Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Europese online retail had waarde van €534 mld

Carrefour goedkoopst in Verenigde Arabische Emiraten
Carrefour is voor veel alledaagse producten de goedkoopste supermarktketen van de Verenigde Arabische Emiraten. Al Maya is daarentegen het duurst. Dit blijkt uit een onderzoek onder zes supermarktketens in deze regio, dat is uitgevoerd door Souqalmal.com. Bij het onderzoek werd gekeken naar elf verschillende producten, variërende van brood en melk tot reinigingsmiddel en luiers. De gemiddelde prijs van de elf producten samen was Dh168,81 (€39,43). Carrefour was 11% goedkoper dan dat gemiddelde met Dh149,75 (€34,97), terwijl Al Maya er juist 11% boven zat met Dh187,50 (€43,79). De op een na duurste supermarktketen was Choithrams, dat met 9% meer dan het gemiddelde op een prijs kwam van Dh183,30 (€42,81).Volgens de CEO van Souqalmal.com, Ambareen Musa, was het doel van de analyse om de prijzen van supermarkten beter in kaart te brengen, zodat consumenten in Dubai en omstreken meer inzicht hebben over waar het meeste voordeel te halen is.
Bron: thenational.ae

FamilyMart opent honderdste winkel in Indonesië

De buurtwinkelketen FamilyMart heeft onlangs zijn honderdste vestiging in Indonesië geopend. Eerder opende de keten in de vorige maand op een dag vier nieuwe locaties. FamilyMart viert de honderdste winkel door aan trouwe klanten kortingsacties aan te bieden. Eerder dit jaar begon FamilyMart in samenwerking met het bedrijf BNI met het TapCash-lidmaatschapsprogramma, waarmee klanten met een speciale kaart kortingen kunnen krijgen en punten kunnen sparen. Ook kunnen de consumenten een tegoed op de kaart plaatsen, waarna dit tegoed kan worden gebruikt kleine betalingen bij bijvoorbeeld het OV.
Bron: retailanalysis.igd.com

Daling in Zwitserse retailomzet van mei

De Zwitserse retailsector had in mei onverwachts een daling in omzet. Dit blijkt uit informatie van het Zwitsers federaal bureau voor de statistieken. De retailomzet daalde in mei jaar op jaar met 0,1%. In april was er nog sprake van een stijging in omzet van 2,9%. De daling in omzet is een verrassing. Analisten waren uitgegaan van een toename van 1,4%. Maand op maand daalde de omzet met 1,3%, terwijl dit percentage in april neerkwam op een toename van 0,4%. Het is de eerste afname in omzet in vier maanden. De omzet van voedingsmiddelen, drank en tabak, had jaar op jaar een afname van 0,3%, terwijl die van de non-food-sector daalde met 1,2%.
Bron: markets.businessinsider.com

Magnit begint nieuw winkelconcept met Russisch postbedrijf
Magnit heeft 12 vaste pilot-winkels en een mobiele unit ingezet in de omgeving van Moskou, de regio van Ryazan en de omgeving van Krasnodar. Het nieuwe winkelconcept is gebaseerd op het nationale postbedrijf van Rusland, waarmee ook is samengewerkt voor de ontwikkeling van het concept. Het idee achter het nieuwe format is volgens Magnit dat er nu winkels kunnen worden geopend in omgevingen waar dit normaal economisch gezien niet haalbaar zou zijn. Door de samenwerking met het Russische postbedrijf worden de kosten geminimaliseerd, omdat het distributienetwerk van beide bedrijven wordt gecombineerd. Ook kan er meer winkelverkeer worden gegenereerd, omdat nu consumenten zowel voor een supermarkt als voor een postkantoor bij dezelfde locatie terecht kunnen.
Bron: retailanalysis.igd.com

Duits vastgoedbedrijf neemt vijf winkelcentra over

Warburg-HIH Invest Real Estate GmbH heeft de overname voltooid van vijf gespecialiseerde winkelcentra. De winkelcentra hebben samen een oppervlak van 43.000 vierkante meter. Het vastgoedbedrijf heeft in totaal €100 miljoen voor de overname betaald. De locaties waren eerst in handen van een dochterbedrijf van Patrizia genaamd Rockspring Property Investment Managers LLP. De locaties bevinden zich in Herten, Bürstadt, Sinzheim, Reppenstedt en Lehrte. Meer dan 89% van de huur van de locaties werd gegenereerd door supermarkten. Belangrijke huurders zijn onder andere Edeka, Kaufland, Rewe, Obi, Aldi, dm en Penny. De huurcontracten blijven gemiddeld nog acht jaar van kracht.
Bron: globallegalchronicle.com

Europese online retail had waarde van €534 mld in 2017
De online retailsector van Europa is wederom fors toegenomen. Jaar op jaar is de online retailomzet van Europa gegroeid met 11% tot €534 miljard. Dit jaar wordt een groeipercentage verwacht van 13%, wat mogelijk leidt tot een omzet van €602 miljard. Vijf jaar geleden kwam de omzet van de Europese online retailsector nog neer op slechts €307 miljard. De statistieken met betrekking tot de Europese online retail zijn afkomstig van het nieuwe Europese B2C Ecommerce-verslag van Ecommerce Europe.
Bron: ecommercenews.eu

Zweden: "Slimme verpakking innoveert online retail"
Slimme verpakkingstechnologie op basis van digitale codes gaat ervoor zorgen dat zowel de online als de offline retail in de komende jaren nieuwe wegen in zal slaan. Dat is de conclusie van de Tetra Pak Index 2018. De toename van slimme verpakking zal leveranciers in staat stellen om digitale technologieën toe te passen, waarmee aan de grootste trends binnen zowel de offline als online retailsector tegemoet kan worden gekomen. Deze trends betreffen onder andere duurzaamheid, persoonlijke benadering en gebruiksgemak. De online supermarktsector neemt in rap tempo toe, terwijl traditionele retail zichzelf op dit moment opnieuw aan het uitvinden is. Het resultaat van deze ontwikkeling is een fusie van online en offline retail, waarbinnen de consument zelf kan bepalen waar, wanneer en hoe hij of zij boodschappen doet. Volgens Tetra Pak zal de smartphone hierbij een belangrijke rol spelen.
Bron: foodingredientsfirst.com

VAE: Kosten voor supermarkten door vermiste winkelwagens
Diefstal van winkelwagens of het achterlaten van winkelwagens zorgt voor enorme problemen in de supermarktsector van de Verenigde Arabische Emiraten. Ondanks herhaaldelijke verzoeken van supermarkten aan consumenten om de winkelwagens niet mee naar huis te nemen, raken er nog steeds veel winkelwagens vermist. Dit zet druk op de omzet van verschillende ketens. De winkelwagens kosten zo'n Dh300 (€70) per stuk. Het verlies van de winkelwagens heeft in de afgelopen jaren voor zoveel kosten gezorgd, dat veel ketens extra maatregelen nemen om ontvreemde winkelwagens in de lokale omgeving op te sporen. Een woordvoerder van Lulu Hypermarket zei dat consumenten die winkelwagens meenemen en niet terugbrengen al langer een probleem vormen. "We zien deze trend al jarenlang gebeuren. De trend speelt wereldwijd. Lulu verliest in de Verenigde Arabische Emiraten bij zijn grotere vestigingen gemiddeld tien tot twaalf winkelwagens per maand."
Bron: khaleejtimes.com

Meer leegstaande winkels in Amerikaanse retailsector
Het aandeel aantal leegstaande winkels in de Amerikaanse retailsector is in het tweede kwartaal ietsjes toegenomen naar 10,2%, aldus statistieken van marktonderzoeksbedrijf Reis Inc, dat zich heeft gespecialiseerd in vastgoed. Bij 55 van de 77 onderzochte stadsgebieden is het aantal leegstaande winkels ten opzichte van dezelfde periode in het vorige jaar toegenomen. Vorig jaar stond het aandeel aan leegstaande winkels op 10%. "Nadat er in de afgelopen 18 maanden sprake is geweest van honderden, misschien wel duizenden winkelsluitingen, heeft de supermarktsector nu zijn ergste kwartaal sinds 9 jaar," aldus het verslag van Reis. Er is in totaal voor meer dan 353.000 vierkante meter aan leegstaande winkels bijgekomen. Vorig jaar nam dit oppervlak toe met iets minder dan 85.000 vierkante meter. Volgens Reis zal de situatie de komende tijd niet veranderen.
Bron: esmmagazine.com

VS: Giant Eagle lanceert Scan Pay & Go-service
Giant Eagle Inc. heeft een nieuwe Scan Pay & Go-service geïntroduceerd, waarmee consumenten die makkelijk met mobiele smartphones overweg kunnen makkelijker kunnen betalen. Met de smartphone of met scanners van de vestigingen zelf kunnen producten worden ingescand. De app houdt bij hoeveel er tijdens het boodschappen doen wordt uitgegeven en zorgt ervoor dat er sneller kan worden afgerekend. Volgens het bedrijf zelf is Giant Eagle de eerste grote supermarktketen van Pittsburgh, waarin een service als deze voor handen is.
Bron: supermarketnews.com

Canada: Walmart promoot lokale producten
Walmart Canada is begonnen met een nieuwe marketingcampagne, waarin met name lokale producten worden gepromoot. De "Canadian Farms. Canadian Grocers. Walmart prices."-campagne draait rondom een TV-reclame van 30 secondes, waarin een vrouwelijke consument boodschappen uitpakt voor het verjaardagsdiner van haar dochter. De producten vertegenwoordigen verschillende regio's van Canada, zoals tomaten uit Ontario, Angus Beef uit Alberta en esdoornsiroop uit Quebec.
Bron: canadiangrocer.com

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018