Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Blog Michel den Ouden, commercieel manager Purple Pride:

"De maanden juni en juli vormen voor ons de piekperiode"

"Purple Pride aubergines bij iedereen op het weekmenu. Een mooie en ambitieuze missie. En in de maand juni zijn we weer wat dichterbij deze doelstelling gekomen. Zo was Purple Pride deze maand prominent aanwezig op het vak-event VEG., stonden de specialty aubergines in de spotlights bij Albert Heijn en investeren we in groei om aan de toekomstige vraag te voldoen", aldus commercieel manager Michel den Ouden van Purple Pride in deze blog.   



Te gekke groente
"Dat aubergine een te gekke groente is, weten wij natuurlijk al lang. Maar nu weten ze het ook bij Albert Heijn. In juni zijn vijf speciale aubergineproducten, onze specialty aubergines, te koop geweest onder het 'te gekke groente' label bij Albert Heijn. Ook de Allerhande heeft in juni uitgepakt met meerdere pagina's boordevol productinformatie en recepten over de aubergine. De Allerhande heeft een oplage van maar liefst 2 miljoen exemplaren, en daarmee is het één van de meest gelezen magazines in Nederland. Een geweldig medium dus om meer bekendheid van, en kennis over de aubergine bij de Nederlandse consument te krijgen."

Prominent op VEG.
"Maar niet alleen de Hollandse consument willen we inspireren met onze bijzondere soorten aubergines. We hebben de specialty aubergines ontwikkeld voor de wereldmarkt en horeca-chefs en groentenspeciaalzaken in het bijzonder. Om die doelgroep en leveranciers aan de horeca nog beter kennis te laten maken met de aubergine en de speciale varianten, zijn we met Purple Pride prominent aanwezig geweest op VEG (Vak Event Groente & Fruit Helden). Tijdens dit nieuwe vak-event in Rotterdam op 20 en 21 juni 2018, konden professionals in de groente, retail en foodservice zich laten inspireren en informeren. We hebben onder meer workshops verzorgd en een chef op de stand heeft verschillende gerechten laten proeven. We hebben bewust gekozen voor bijzondere hapjes, zoals een sambal van Nasu aubergine. Het draait namelijk allemaal om inspiratie en verrassen.

Topprestaties in piekperiode
Momenteel zitten we midden in de oogsttijd. Na een grillige start door de donkere wintermaanden en de langere aanwezigheid van de Spaanse leveranciers, stabiliseerde de aanvoer.  Het is dagelijkse kost om samen met mijn collega's van verkoop en teeltlocaties, de logistieke stromen van teler naar retailer vlot te laten verlopen. De maanden juni en juli vormen voor ons de piekperiode. Goede kwaliteit in de breedste zin van het woord staat daarbij voorop. In juni was de opbrengst voor ons wat lager, in vergelijking met vorig jaar. We bekijken het echter van de zonnige zijde: de aubergines die we aanbieden, zijn gelijk weer weg! De flexibele mogelijkheden met betrekking tot verpakkingen die we hebben voor de retailers, zijn daarbij van grote toegevoegde waarde. We zijn in staat om aan bijna elke vraag te voldoen.

Voorkeur voor lokale teelt
Met een schuin oog kijken we al vooruit naar het volgende seizoen.
Uitbreiding van het areaal, het 2e seizoen van belichte teelt op grotere schaal,  het ontwikkelen van nieuwe markten en meer samenwerkingsverbanden in de horeca, zijn daarbij belangrijke ingrediënten.  Wat ons verder positief stemt, is dat we merken dat veel Nederlandse afnemers in het retail- en foodservicekanaal steeds meer een voorkeur hebben voor onze, lokaal geteelde aubergines.  Onze  stabiele kwaliteit en de gecontroleerde teelt met respect voor mens, natuur en milieu zijn onze sterke punten.

De aubergine heeft het tij mee. We moeten met z'n allen meer groenten en minder vlees eten, je kunt er eigenlijk niet meer omheen. En laat aubergine nu bij uitstek een groente zijn die heel goed in de vegetarische keuken past. Dat er zoveel animo voor de aubergine is, hadden we een paar jaar geleden niet durven denken.
De aubergine bij iedereen op het weekmenu. Een missie die steeds haalbaarder wordt!

"Voor meer informatie:
Michel den Ouden
Purple Pride
m.denouden@doorpartners.nl
www.purplepride.nl

Publicatiedatum: 4-7-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: