Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Areaal gegroeid van 270 naar 553 hectare

DOOR viert 5-jarig jubileum

Sinds de oprichting van coöperatie DOOR op 1 juli 2013 is DOOR uitgegroeid tot een flinke vruchtgroentecoöperatie. De focus binnen DOOR ligt op verkoop, marketing en innovatie. Vanaf het begin is de strategie gericht op het versterken van onze merken en onze leden, aldus Jan Opschoor – directeur DOOR. Deze strategie bleek succesvol. In de afgelopen 5 jaar was er een ruime verdubbeling van het areaal tot 553 hectare en van de productomzet tot 353 miljoen. DOOR heeft de ambitie om deze duurzame groei voort te zetten door groei in productie, verdere verduurzaming van de teelt en versterken van de marktpositie van de merken.



Oprichting DOOR
Op 1 juli 2013 werd coöperatie DOOR opgericht in Maasdijk met 270 hectare en 27 leden. De DOOR groep ging van start met 3 merken, ieder gespecialiseerd in hun eigen product. Prominent voor tomaten, Purple Pride voor aubergine en Green Diamonds voor hoge draad komkommers. In 2014 en 2015 sloten respectievelijk PapriCo en SweetPoint zich aan bij DOOR met blok paprika en zoete punt paprika. "Als House of Leading Brands staan onze merken centraal en is DOOR ondersteunend. DOOR investeert in de ontwikkeling van haar merken en fungeert als platform voor samenwerking en kennisdeling. Maar het belangrijkste is, dat onze organisatie wordt gedragen door vooruitstrevende en ondernemende telers, die bereid zijn te investeren in innovatie en marketing. Ieder merk heeft zijn eigen identiteit, maar ze functioneren op hun best onder één paraplu. Dat is de kracht van onze organisatie", aldus Jan Opschoor.

Continuïteit door duurzame groei
"Om onze klanten het hele jaar door verse groenten van goede kwaliteit te kunnen leveren, wil DOOR doorgroeien naar 800 hectare in 2020. De aansluiting van de Mondial-groep met 36 hectare is daarin een mooie stap. Ook doet DOOR er alles aan de productie van groenten te verduurzamen. Hierbij richten wij ons op energie, middelen, water en op weg naar 100% gebruik. Voor energie en middelen zijn inmiddels concrete doelstellingen tot 2030 geformuleerd. Al 135 hectare van het totale areaal is Planet Proof gecertificeerd. En in 2020 zal 80% van de kassen worden verwarmd met een vorm van duurzame energie. Eind 2018 zullen er ook doelstellingen zijn geformuleerd voor water en voor het zoeken van nieuwe bestemmingen voor al onze rest- en afvalstromen."

"Om samen met onze klanten de verkoop op de winkelvoer te verhogen en de efficiency in de keten te verbeteren, investeren wij vol in Trade Marketing en Ketenmanagement. We zorgen ervoor dat onze verkoop- en marketingteams beschikken over de benodigde disciplines. Bovendien leidt de bouw van het nieuwe distributiecentrum tot nauwere samenwerking tussen de merken binnen DOOR. Het kan de klanten het gemak van een one-stop-shop bieden door naast tomaten ook andere groenten klein te verpakken."

Voor meer informatie:
Coöperatie DOOR U.A.
www.cooperatiedoor.nl
info@doorpartners.nl
Publicatiedatum: