Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




ADN bedrijfsadviseurs verleiden klanten

Met geheim van de smid de groenteboer op

Tholen – Om meer te verkopen moet je de blitz maken. Inspelend op de aandacht voor gezondheid, minder vlees en meer groenten gaan bedrijfsadviseurs Christ Manders en Andrea Paffarini deze maanden "de groenteboer op". Bij ondernemers koken ze op locatie. Met de drieslag zien-proeven-kopen geven ze een verkoopimpuls aan de betreffende winkel en tussen de bedrijven door geven Christ en Andrea bedrijfsadvies.


De marinades zijn "het geheim van de smid" en exclusief beschikbaar voor de groentespecialist die de ADN bedrijfsadiveurs bezoeken

"We hebben een aantal voorbeeldrecepten ontwikkeld waarmee een groentewinkel gemakkelijk de blitz kan maken en meer omzet kan genereren", vertelt Christ. Voor de winkel roerbakken ze in een enorme braai verschillende soorten groenten of fruit om consumenten te inspireren met groenten aan de slag te gaan deze zomermaanden. Daarnaast maken ze aluminium sledes aan met kant-en-klare producten voor op de barbecue of voor in de oven.Christ: " Een AGF-specialist kan die voor bijvoorbeeld 1,50 – 2.00 per slee verkopen en zo een mooie marge maken."


Verkoopvoorbeelden waarmee mooie marges te maken zijn volgens ADN bedrijfsadviseur Christ Manders

De recepten van Christ zijn het geheim van de smid. Die zijn exclusief voor de groenteman. Christ: "De groenten en fruit die we gebruiken kunnen de mensen natuurlijk gewoon kopen. Voor de kant-en-klaar producten geven wij de groenteman het recepten van de marinades die de smaak opliften. Niet iedereen is culinair onderlegd. Dit is een gemakkelijke manier om je mee te onderscheiden."
Christ en Andrea hebben drie soorten marinades voor op de barbecue ontwikkeld. Deze bevatten minder zout en suiker zodat ze binnen een gezond voedingspatroon passen. "Weer een mooi verkoopargument om je mee te onderscheiden van de grote jongens."


Live cooking door ADN bedrijfsadviseur Andrea Paffarini

"We hebben in 2018 een voorzichtig begin gemaakt met deze productdemo's bij leden van ADN thuis, in of buiten de winkel of kraam. De consument verleiden tot meer aankopen bij de groente- en fruitspeciaalzaak is een belangrijk doel, maar ook het verstrekken van goede informatie over de producten aan die consument. Vooral de toepassingen voor thuis zijn zeer in trek. Als vervolgens de specialist ook nog voldoende inspiratie krijgt om de producten ook in de winkel te bereiden en kant-en-klaar aan te bieden aan de consument, dan sla je meer vliegen in één klap. Zo hebben wij al enkele aspergedemo's en barbecue demonstraties ingepland. Ook voor andere product demo's, bijvoorbeeld paddenstoelen, is ADN (op vrijdag) te vragen. Op deze manier wil ADN de specialist nog breder ondersteunen en tevens ervoor zorgen dat meer klanten worden verleid om naar de winkel of kraam te komen. Belangrijk is dat die consument er zich steeds meer van bewust gaat worden dat écht vers, eerlijke informatie en smakelijke producten volop verkrijgbaar zijn bij de groente- en fruitspeciaalzaak en de groentekraam op de markt", besluit Christ.


Christ Manders legt het verkoopconcept uit

Voor meer informatie
AGF Detailhandel Nederland
Prins Mauritsplein 1a
2582 NA Den Haag
Tel: (070) 351 21 06
Fax: (070) 351 21 99
E: info@agfdetailhandel.nl
W: www.agfdetailhandel.nl

Andrea Paffarini
Tel (06) 82 68 09 18

Christ Manders
Tel (06) 13 65 51 60

Publicatiedatum: 12-7-2018
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: