Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi Süd ontvangt German Brand Award voor 'Krumme Dinger'

Aldi Süd heeft dit jaar maar liefst vijf onderscheidingen gekregen tijdens de German Brand Awards. De hoogste onderscheiding 'goud' kreeg het bedrijf voor het Aldi bistro pop-up concept en voor het merk Aldi Süd. De drie andere onderscheidingen kreeg de discounter in de categorie 'winnaars' voor het totaalconcept 'Meine Weinwelt' (mijn wijnwereld), de actie 'Krumme Dinger' (kromme dingen) en de employer branding-campagne 'IT-Jobs ohne Bugs' (IT-banen zonder bugs). Bij de uitreiking van de German Brand Awards in Berlijn waren 600 genodigde gasten aanwezig.


Van links naar rechts: Ina Schmidt (marketingmanager Aldi Süd), Nevenka Veltrup (HR marketingmanager Aldi Süd) en Anna Cop (marketingmanager Aldi Süd)

Twee keer goud voor Aldi bistro en het merk Aldi Süd
Eén gouden German Brand Award ontving de discounter voor het merk Aldi Süd in de categorie 'Industry Excellence in Branding – Trade, Retail & e-Commerce'. De tweede gouden onderscheiding kreeg men voor het Aldi Bistro pop-up concept. Daarmee prijst de jury de totale merkbeleving met emotionele meerwaarde die in het afgelopen jaar voor de klanten gecreëerd werd met het Aldi bistro concept.



Een winner-award kreeg Aldi Süd voor de actie 'Krumme Dinger'. Sinds midden vorig jaar biedt het bedrijf namelijk groenten en fruit met kleine schoonheidsfoutjes aan, waarmee een teken gezet wordt tegen levensmiddelverspilling. Een derde winner-award waardeert de activiteiten van Aldi Süd rondom 'Meine Weinwelt'. Met informatie over druivenrassen en het wijnassortiment verschaft Aldi Süd digitaal een merkbeleving op het onlineportaal meine-weinwelt.de. De wijn pop-up store nodigde de klanten in 2017 bovendien uit voor een kosteloze wijnproeverij, en maakte de bezoekers daarmee bekend met het omvangrijke wijnassortiment.

"We zijn bijzonder trots op de onderscheidingen. Ook al waarderen de prijzen verschillende deelgebieden binnen Aldi Süd, ze hebben één ding gemeenschappelijk: ze staan allemaal voor een modern Aldi Süd, een bedrijf dat op verschillende manieren de klanten benadert", zegt Kirsten Geß, communicatieleider bij Aldi Süd .

De German Brand Award wordt sinds 2016 vergeven. Met de award onderscheiden de 'Rat für Formgebung' en het 'German Brand Institute' succesvolle merken, consequente merkintroducties en duurzame merkcommunicatie.
Publicatiedatum: