Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Tesco stopt met Brand Guarantee-programma

Spanje: Eroski versnelt winkelrenovaties
De Spaanse coöperatie Eroski zet meer druk achter zijn plannen om het winkelnetwerk te moderniseren. De renovatieplannen betreffen winkels in de zuidelijk centrale regio van Spanje, waaronder de Balearen en Catalonië. Het doel van de renovaties is om meer concurrerend vermogen in deze regio te verkrijgen. Tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders werd bekend gemaakt dat de winkels in de komende maanden heropend zouden worden als Contigo-vestigingen. Eerder heeft Eroski winkels gerenoveerd in Baskenland, Navarra, Aragón, Cantabria en La Rioja. Eroski heeft aangegeven dat hierdoor de positie van de retailer in de betreffende regio's is verbeterd. Jaar op jaar is het marktaandeel met 0,4 basispunten gestegen tot 19%. Ook wil Eroski volgend jaar vijf nieuwe winkels openen. In de afgelopen 12 maanden werden vier nieuwe filialen geopend in Baskenland.
Bron: esmmagazine.com

Ierland: Spar lanceert verbeterd huismerk
De Ierse tak van Spar heeft het nieuwe zomerassortiment van het vernieuwde huismerk Better Choices gelanceerd. Het zomerassortiment bevat onder andere gezondere snack- en maaltijdproducten, met opties voor ontbijt, lunch en diner-recepten. Enkele voorbeelden hiervan zijn ontbijtrepen, bananen- en bessenijs, vleesspiezen met avocado-salsa en volkorenpizza's. Het assortiment wordt in promotiecampagnes wederom vertegenwoordigd door de bekende Ierse voetballer Seamus Coleman.
Bron: esmmagazine.com

VK: Crediteuren van House of Fraser steunen plan voor sluitingen
De schuldeisers van House of Fraser hebben een plan goedgekeurd, waarmee de retailketen zijn faillissement af wil wenden. Het plan houdt in dat een aantal winkels worden gesloten en dat tot 6.000 banen worden gesaneerd. Eerder deze maand werd bekend gemaakt dat het van oorsprong Chinese bedrijf toestemming bij de crediteuren zou vragen voor een vrijwillige schikking. Dit houdt in dat 31 van de 59 winkels begin volgend jaar worden gesloten. 2000 directe werknemers zullen daarbij hun banen verliezen, net als 4.000 werknemers die voor merk- en concessiepartners werkzaam zijn.
Bron: reuters.com

VK: Tesco stopt met Brand Guarantee-programma
Tesco gaat per 16 juli stoppen met het Brand Guarantee-programma. Hierdoor wil de Britse keten meer financiering verkrijgen, zodat vaste lage prijzen kunnen worden ingezet. Het besluit om het programma stop te zetten volgt na een aantal forse prijsinvesteringen. Aan het eind van het eerste kwartaal werd met name in de prijzen van het vers-assortiment geïnvesteerd, hoewel ook de rest van het assortiment in prijzen werd verlaagd. Deze investeringen houden in dat er nu bij minder dan een op de acht transacties sprake is van vergoedingen. In de komende twee weken worden nog enkele tientallen prijsverlagingen doorgevoerd bij populaire producten. Eerder werd met succes het merk "Farm Brands" geïntroduceerd. Op dit moment is Tesco bezig om het oude huismerkassortiment met exclusieve huismerken te vervangen. Ongeveer 30% van het eigen assortiment is vervangen en naar verwachting zullen de plannen met het einde van het jaar worden voltooid.
Bron: retailanalysis.igd.com

Belgische online sector heeft mogelijke waarde van €11,84 mld
De omzet van de Belgische online retailsector neemt steeds meer toe. Dit jaar is de omzet jaar op jaar toegenomen met 12%. Dit betekent dat aan het einde van dit jaar de sector mogelijk een waarde heeft van €11,84 miljard. Dit blijkt uit cijfers van het rapport over de Belgische online retailsector van Ecommerce Foundation. Hoewel de online omzet in België toeneemt, zullen de gemiddelde uitgaves per consument naar verwachting lichtelijk afnemen. Vorig jaar kon 53% van de gehele Belgische bevolking worden omschreven als een online consument. De gemiddelde uitgaves per jaar kwamen in 2017 neer op €1.700. Dit jaar zal dat waarschijnlijk afnemen naar €1.686.
Bron: ecommercenews.eu

VS: Lidl schaalt plannen voor Philadelphia terug
Lidl schaalt de plannen terug voor de winkel die het bedrijf in de planning heeft voor Philadelphia. De locatie van de winkel is op dit moment het enige stuk vastgoed waarvan zeker is dat dit door Lidl is overgenomen. Het lijkt nu dat Lidl de plannen aanpast, nu de strategie voor uitbreiding in de VS een vrij moeilijk begin heeft gehad. Het Amerikaanse hoofdkantoor is gevestigd in Arlington, Virginia, Eerder deze maand kreeg Lidl toestemming om een vestiging te openen van 2.700 vierkante meter in Port Richmond. Deze locatie zou dan echter 650 vierkante meter kleiner zijn dan dat volgens een vergunning in 2016 was gepland. Lidl herziet op dit moment zijn strategie om een enkel winkelformat voor de gehele Amerikaanse supermarktsector te gebruiken. De vestigingen van Lidl die zich het dichtst bij Philadelphia bevinden zijn te vinden in Middletown, Delaware en Vineland, New Jersey.
Bron: philly.com

VS: Kroger voltooit fusie met Home Chef
De Amerikaanse supermarktketen Kroger en Home Chef, de grootste maaltijdkitbezorger van de VS, hebben onlangs hun fusie voltooid. Hierdoor wordt de beschikbaarheid van de producten van Home Chef fors verbeterd. Ook zal Kroger hierdoor leidersrol aan kunnen nemen in de manier waarop consumentengedrag met betrekking tot het zelf koken van maaltijden wordt veranderd. "We zijn erg enthousiast over het feit dat Home Chef lid wordt van de Kroger-familie," zegt Kroger-CEO Rodney McMullen. "De fusie van deze twee innovatieve en klantengerichte bedrijven stelt ons in staat om ons bereik in de VS te vergroten en om consumenten te inspireren."
Bron: prnewswire.com

Canadese retailomzet neemt met 1,2% af
In april is de Canadese retailomzet bij 8 van de 11 categorieën afgenomen. Er was bij twee categorieën sprake van een toename van 0,6% en 0,8%. In totaal is de retailomzet van Canada met 1,2% afgenomen. De voornaamste reden voor deze afname heeft te maken met de auto-categorie, die in deze maand een afname had van 4,3%. Als deze categorie buiten beschouwing zou worden gelaten, zou de totale retailomzet slechts met 0,1% zijn afgenomen. De omzet van bouwmaterialen, meubelen en gezondheidsproducten daalde met respectievelijk 3,3%, 0,9% en 0,9%. Ook bij kleding (1,3%), sportgerelateerde producten (1,1%), algemene producten en de categorie "miscellaneous" (2,2% en 1,6%) was er sprake van afname in omzet. De categorieën waar de omzet gelijk bleef of toenam waren die van elektronica, voedingsmiddelen en dranken en olie. In zeven van de tien Canadese provincies was in April de omzet afgenomen. De omzet nam met name af in Ontario en Quebec. De groothandelssector had daarentegen een toename in omzet van maand op maand 0,1% tot een record van C$63,1 miljard (€40,6 miljard). De omzet steeg in drie van de zeven groothandelscategorieën. Daarbij stonden de categorieën voor machines, uitrusting en voorraden met 2,3% en voedingsmiddelen, dranken en tabak met 1,9% aan kop. De omzet van de groothandel in gemotoriseerde voertuigen en onderdelen daalde met 4,0%. Qua volume bleef de groothandel gelijk met de vorige maand.
Bron: fxstreet.com

VS: Costco opent Business Center in Minneapolis
Costco heeft onlangs zijn eerste Costco Business Center in Minneapolis in de staat Minnesota geopend. Verspreid over heel de VS zijn er slechts 17 vestigingen volgens dit format actief. Coscto Business Center is een groothandelsmarkt die is toegespitst op kleine ondernemingen. Het assortiment is vooral gericht op restaurants, buurtwinkels, cateraars, motels en kantoren. "Minnesota is een van onze meest productie markten qua leden en winkelverkeer," zegt onderdirecteur Rob Parker. "De locatie voldoet aan al onze behoeftes en bevindt zich vlakbij de zakelijke districten van Minneapolis en St. Paul."
Bron: startribune.com

Amazon geeft kortingen via Prime bij Whole Foods Market
Amazon stelt deze maand kortingsacties bij Whole Foods markets beschikbaar via zijn Prime-programma. In mei werd het Prime-programma uitgebreid, zodat consumenten met een Prime-lidmaatschap 10% extra konden besparen op bepaalde producten die al een forse korting hadden gekregen. De reacties van de consument op dit programma waren zeer positief. Via het Prime Now-programma kunnen consumenten ook besparen op producten die vanuit Whole Foods Market worden bezorgd.

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018