Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Paprika met chocola blijkt winnende combi

De Chocolermo is uitgeroepen tot het beste idee van het FICA Summer Event 2018. Chocolermo zijn ringetjes zoete paprika, gedoopt in 74% pure chocolade met een topping van amandel, walnoot of kokosrasp.



Vier tweedejaars studenten van Food Commerce & Technology van hogeschool Inholland (Mylène Fransen, Juliëtte Peters, Esch van Heijst en Mark Saarloos) kregen zes maanden geleden van Rijk Zwaan de opdracht zoveel mogelijk nieuwe ideeën met de zoete puntpaprika Sweet Palermo te bedenken. "We hebben deze opdracht bewust heel vrij gehouden, om zoveel mogelijk creativiteit en innovatie te genereren", zegt Accountmanager Maarten van der Leeden. Het leverde bijna driehonderd suggesties op. Uiteindelijk selecteerden de studenten samen met Rijk Zwaan de beste ideeën: de Palermo tosti en de Chocolermo.

Rood zaallicht
Het laatste idee pitchten de studenten tijdens het FICA-event. Hier presenteerden alle FC&T-studenten van Inholland hun oplossing voor een vraag die bedrijven aan hen hadden voorgelegd. FICA (Food Innovation Community Amsterdam) slaat een brug tussen foodopleidingen en bedrijfsleven. De Chocolermo kwam als meest creatieve en lekkerste idee uit de bus, met een gelikte presentatie: "De kleur van de kleding, het zaallicht bij opkomst, alles was rood, de kleur van het merk Sweet Palermo. En de pitch was goed geoefend", vertelt Maarten.

Afnemers inspireren
Maarten: "Op deze manier een opdracht geven was heel inspirerend. We bereiken zo met relatief weinig tijd en moeite een brede groep studenten zonder connectie met de tuinbouw. Onze studenten hebben het heel creatief opgepakt, veel onderzoek gedaan en geëxperimenteerd in de kookstudio van de opleiding. Ons levert het naast een groot bereik een hoop frisse ideeën op. We kunnen de Chocolermo bijvoorbeeld op beurzen gebruiken om afnemers te inspireren."

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan
info@rijkzwaan.com
www.rijkzwaan.com

Publicatiedatum: