Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Tomaten op VEG.
Van snoeptomaten tot automato
Tholen - Op VEG. kregen producten een podium, de veelzijdigheid van supergroente tomaat kwam dan ook goed tot zijn recht op VEG. bij de diverse standhouders.
Ron van der Lugt en Jorrit Zuijdervelt van Looye Kwekers
De stand van Looye kwekers was in de nieuwe huisstijl. Looye bouwt aan een premium merk en de bijbehorende (marketing)organisatie. De presentatie was dan ook tot in de puntjes verzorgd door de brandmanager Ron van der Lugt en manager marketing en communicatie Jorrit Zuijdervelt. De honingtomaten worden sinds kort onder een breed publiek onder de aandacht gebracht met TV-commercials, abri's en ook bloggers en vloggers worden geprikkeld om aandacht te geven aan de honingtomaten. Honingtomaten zijn zowel bij retail als bij specialisten te verkrijgen. Looye kiest een eigen weg. Stip op de horizon is 2025, vertelt Ron. "Dit kun je alleen doen als je de hele keten in de hand hebt, de 'devil' zit namelijk in de details."
Op de stand van Harvest House zijn de merktomaten Harvest of health te vinden. De dieprode trostomaten, door de van nature aanwezige hoeveelheid lycopeen, zijn verkrijgbaar in drie maten: trostomaten, cocktailtrostomaten en mini troscherrytomaten. "Met deze drie lijnen spelen we in op de verschillende toepassingen en gebruiksmomenten", vertelt Wilko Wisse. Harvest of health heeft een bijpassende schappresentatie gemaakt. Bezoekers van VEG. konden deze winnen.
Greenco was er met Tommies en de bijbehorende verkoopconcepten. De Tommies Tomaten Tap is ontwikkeld voor op vergaderlocaties om het gezond snacken te bevorderen. Deze staat bijvoorbeeld bij Van der Valk in Utrecht. Voor consumenten zijn er diverse soorten bekerverpakkingen en is het het pick- en mixconcept. Ook presenteerden ze de mini-toppers, kleiner dan de Tommies en bedoelt voor in salades.
Bij Vroegop Windig was een ook een tomatenautomaat te vinden, maar dan voor de consument. Zij presenteerde de Stoffels automato waarbij het hygiƫnische aspect werd benadrukt.
Tot slot kwamen bij Eminent vooral de variƫteiten van de tomaat tot uiting in combinatie met andere kleurrijke producten.