Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wonderful noteert groei met dubbele cijfers

The Wonderful Company heeft in 2017 van alle grote Amerikaanse bedrijven op het gebied van consumptiegoederen de meeste groei gezien. Daarnaast was The Wonderful Company in 2017 qua groei een marktleider op gebied van verse AGF. Dit blijkt uit informatie van het marktonderzoeksbedrijf IRI. Ook laat een onderzoeksrapport van IRI in samenwerking met de Boston Consulting Group zien Wonderful in alle categorieën voor consumptiegoederen de meeste groei heeft bij alle Amerikaanse middelgrote bedrijven (bedrijven met een retailomzet van tussen de $1 miljard en $5,5 miljard, oftewel €860 miljoen en €4,74 miljard).

De statistieken van IRI wijzen verder uit dat Wonderful in de top vijf van bedrijven staat, die de meeste omzet binnen de gehele sector voor consumptiegoederen hebben gegenereerd. Het bedrijf is verantwoordelijk voor 5% van de groei van deze sector. Verder blijkt dat Wonderful het enige bedrijf binnen zijn categorie is, waarbij dankzij een omzettoename van 13% de groei in de dubbele cijfers belandde.

Een deel van de reden voor het succes van Wonderful komt neer op de populariteit van gebruiksvriendelijke, gezonde voeding. "Meer dan de helft van alle Amerikaanse huishoudens koopt elk jaar minstens een product van Wonderful. De informatie van IRI en het onderzoeksrapport laten duidelijk zien hoe ons gezonde aanbod aansluiting vindt bij de consument," zegt Adam Cooper van The Wonderful Company. "Ons bedrijf is intens gefocust op het stimuleren van gezonde opties qua voeding. In de afgelopen 10 jaar hebben we meer dan $3 miljard (€2,59 miljoen) geïnvesteerd in de bedrijfsvoering en $1 miljard (€860 miljoen) in marketing. Door deze investeringen en door het feit dat consumenten steeds meer vragen naar gezonde voeding, zal Wonderful in de toekomst nog verder groeien."

Het onderzoeksverslag van Boston Consulting Group meldt dat een aantal marktleiders op het gebied van consumptiegoederen, waaronder Wonderful, in staat bleken te zijn om de heersende trend tegen te gaan. De trend komt erop neer dat de meeste grote en middelgrote bedrijven juist afnames in omzet zien. Het succes van de bedrijven die niet aan deze trend beantwoorden kwam doordat een meer gedifferentieerd aanbod was gecreëerd, waardoor er nauwkeuriger kon worden gericht op de consument. Dankzij zowel natuurlijke als gestimuleerde groei werd het aanbod van de bedrijven uitgebreid en konden nieuwe markten worden aangeboord.

Bij het onderzoek werd gekeken naar de prestaties van meer dan 400 Amerikaanse CPG-bedrijven, die per jaar een omzet genereerden van meer dan $100 miljoen (€86,24 miljoen). Er werd gekeken naar zowel overheidsinstanties als particuliere bedrijven. De focus lag niet zozeer op wat deze bedrijven aanboden, maar wat door consumenten daadwerkelijk werd gekocht. De bedrijven werden geëvalueerd aan de hand van drie criteria, namelijk omzetgroei in waarde, omzetgroei in volume en groei in marktaandeel. Ook analyseerde het onderzoek trends die van invloed waren op de resultaten binnen de sector.
Publicatiedatum: