Dit zijn voorbeelden van twee bekende bedrijven, maar het is interessanter om te zien wat het Wereldkampioenschap voor onze sector betekent. Bedrijven hebben vlug verpakkingen of combinaties van speciale producten ontwikkeld.
Een verpakking met zwarte, rode en gele tomaten van het bedrijf Eosta doet het bijvoorbeeld heel goed op de Duitse markt. Ook hebben twee Zwitserse marketeers een verpakking ontworpen voor snacktomaatjes van Shur Star die de vorm heeft van een voetbalshirt met de nationale kleuren: rood en wit. Het Zweedse Hebe Frukt & Grönt heeft op zijn beurt de nationale kleuren kunnen weergeven in een beker genaamd 'Heja Sverige-bägare' ("Hup Zweden-beker"), dat ananas, blauwe bessen en Piel de Sapo-meloen bevat.
Importaco Poland heeft ook een goede promotiecampagne gelanceerd, zoals uitgelegd door Francisco Tomás Romero Leña op Linkedin: "Onze campagne om ITAC-producten te promoten tijdens het FIFA Wereldkampioenschap in 2018 is al aan de gang. ITAC-noten zullen beschikbaar zijn in verschillende supermarktketens in Polen tijdens het internationale wereldtoernooi."
Spanje en de Latijns-Amerikaanse landen zijn dit jaar goed vertegenwoordigd in het WK, met deelname van Spanje, Peru, Mexico, Brazilië, Panama, Costa Rica, Colombia, Uruguay en Argentinië. De Spaanstalige versie van Freshplaza bereidt een artikelenreeks voor, waarbij elke dag een professional of bedrijf uit de sector die in een van de bovengenoemde landen of in Portugal woont dezelfde vragen krijgt voorgeschoteld.
Heb je iets met ons te delen over acties met betrekking tot het WK, of over speciale verpakking in het kader van dit sportevenement? Interessante gegevens? Aarzel niet om mij informatie of een foto te sturen naar kelly@freshplaza.es. Je kunt zo deel uitmaken van de World Cup Special die FreshPlaza gaat publiceren.
Omdat ik Nederlands ben (en we weten allemaal dat Nederland niet zal spelen op het WK) zal ik alle bovengenoemde landen aanmoedigen. Succes!