Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Voetbal: World Cup Special

Het grootste voetbalevenement dat er is, dat plaatsvindt in Rusland, is net begonnen. Tot aan de dag van de finale op 15 juli zullen velen ogen gericht zijn op het toernooi en het is een uitstekende gelegenheid voor bedrijven om hun producten te promoten en sponsors te worden. Coca-Cola, officiële sponsor, heeft bijvoorbeeld een campagne gelanceerd. McDonald's, is ook aanwezig in de media met zijn onafhankelijke franchise 'gouden bogen', de grootste ter wereld, en heeft een speciaal programma ontwikkeld om 45 kinderen uit 11 landen uit Latijns-Amerika en het Caribisch gebied het veld te laten betreden aan de hand van de spelers in WK-wedstrijden.

Dit zijn voorbeelden van twee bekende bedrijven, maar het is interessanter om te zien wat het Wereldkampioenschap voor onze sector betekent. Bedrijven hebben vlug verpakkingen of combinaties van speciale producten ontwikkeld.



Een verpakking met zwarte, rode en gele tomaten van het bedrijf Eosta doet het bijvoorbeeld heel goed op de Duitse markt. Ook hebben twee Zwitserse marketeers een verpakking ontworpen voor snacktomaatjes van Shur Star die de vorm heeft van een voetbalshirt met de nationale kleuren: rood en wit. Het Zweedse Hebe Frukt & Grönt heeft op zijn beurt de nationale kleuren kunnen weergeven in een beker genaamd 'Heja Sverige-bägare' ("Hup Zweden-beker"), dat ananas, blauwe bessen en Piel de Sapo-meloen bevat.

 
Importaco Poland heeft ook een goede promotiecampagne gelanceerd, zoals uitgelegd door Francisco Tomás Romero Leña op Linkedin: "Onze campagne om ITAC-producten te promoten tijdens het FIFA Wereldkampioenschap in 2018 is al aan de gang. ITAC-noten zullen beschikbaar zijn in verschillende supermarktketens in Polen tijdens het internationale wereldtoernooi."


 
World Cup Special
Spanje en de Latijns-Amerikaanse landen zijn dit jaar goed vertegenwoordigd in het WK, met deelname van Spanje, Peru, Mexico, Brazilië, Panama, Costa Rica, Colombia, Uruguay en Argentinië. De Spaanstalige versie van Freshplaza bereidt een artikelenreeks voor, waarbij elke dag een professional of bedrijf uit de sector die in een van de bovengenoemde landen of in Portugal woont dezelfde vragen krijgt voorgeschoteld.

Heb je iets met ons te delen over acties met betrekking tot het WK, of over speciale verpakking in het kader van dit sportevenement? Interessante gegevens? Aarzel niet om mij informatie of een foto te sturen naar kelly@freshplaza.es. Je kunt zo deel uitmaken van de World Cup Special die FreshPlaza gaat publiceren.

Omdat ik Nederlands ben (en we weten allemaal dat Nederland niet zal spelen op het WK) zal ik alle bovengenoemde landen aanmoedigen. Succes!
Publicatiedatum: