Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Terugblik Paprika Event:

Hoe kleurt de toekomst van paprika?

Na een succesvolle eerste editie vond gisteren op 14 juni in het ADO Den Haag stadion de tweede editie plaats van het Syngenta Paprika Event: "Hoe kleurt de toekomst van paprika?"



Vier sprekers brachten een gevarieerd programma over internationale samenwerking, innovatie, waardecreatie en digitale (r)evolutie. Dit alles met als bedoeling om de sector samen te brengen en te inspireren voor succes in de toekomst.

Informatie, inspiratie, volop vragen en tijd voor plezier
Achtergrond voor het event was het Cars Jeans Stadion van ADO Den Haag waar de gasten vier informatieve, inspirerende presentaties kregen.



De middag werd geopend door Arend Schot, Head EAME Vegetable Seeds van Syngenta. Hij lichtte het belang toe van bijeenkomen en samenwerken als sector en zoomde in op het paprika elftal van Syngenta.



Voor een publiek van zo'n 50 toeschouwers trapte Portfolio Manager Rik Lootens daarna af met een zeer interessant vervolg op de presentatie van de vorige editie. Waar liggen de kansen en bedreigingen voor verschillende paprika markten? Verschillen tussen Spanje, Israël en Nederland kwamen aan het licht. De technische teeltaspecten werden belicht, maar ook de afzetmogelijkheden.

Vervolgens gaf SVP International Retail Patrick van der Zee (IRI), een gedegen kijk op het supermarktlandschap. Wat eet een consument aan groenten en fruit? Welke gebieden in Nederland bieden kansen? Welke innovaties werken? Patrick: "Niet alle product innovaties gaan uit van een geheel nieuwe product. De meest succesvolle innovaties zijn een nieuwe versie van een bestaand product. Waarmee wordt ingespeeld op een behoefte van een klant."

Na een pauze met versnaperingen werden de bezoekers ondergedompeld in een heuse smaakbeleving. Caroline Labrie, Onderzoekster kwaliteit kasgroenten bij de WUR, vertelde over de vele mogelijkheden van smaakonderzoek en vertelde op welke aspecten de consument let bij keuze voor paprika. "Als je naar de top drie van factoren kijkt waarop de consument zijn keuze baseert zie je dat smaak hoog in het vaandel staat. Maar daar wordt op dit moment niet over gecommuniceerd richting de consument," aldus Caroline.

Michiel Meekels, Design Director bij Today Is..., nam als afsluiter de bezoekers mee naar de prehistorie, om ze vervolgens in het heden te laten eindigen. Een heden dat veel bezoekers versteld deed staan. "De artificiële intelligentie die nu al gebruikt wordt in bijvoorbeeld een AmazonGo winkel in de USA is ongelofelijk. Een systeem waarbij de consument enkel nog de producten uit de schappen pakt en zo naar buiten kan wandelen. De producten worden automatisch afgerekend via een account. Het lijkt toekomst, maar het bestaat gewoon al!", vertelde Michiel enthousiast.

Het stadion bekijken en voetballen met Storky
Na het presentatieprogramma was het tijd voor ontspanning. In twee groepen werden de gasten, op authentieke Haagse wijze, rondgeleid in het ADO stadion. Aan het einde van de rondleiding kwamen de bezoekers door de spelerstunnel het veld op gelopen om daar nog een balletje te trappen. Want hoe vaak krijg je nou die kans!
Technical Sales & Crop Advisor Marcel Vis van Syngenta had het kortste lootje getrokken en bevond zich in het pak van de mascotte van ADO: Storky
Onder luid gejuich en gelach werd er geprobeerd een doelpunt te scoren met Storky op doel.

Na deze sportieve en gezellige uitbarsting was het tijd voor een hapje en een drankje. In een ongedwongen sfeer werd een diner van kleine hapjes uitgeserveerd en hadden de gasten alle kans om eens goed bij te praten en na te praten over hetgeen gehoord gedurende de dag.


Kris Goen, Product Manager Solanacea van Syngenta: "We willen alle mensen graag bedanken voor hun komst, het is een geslaagde dag geweest. De sprekers waren zeer interessant, de interactie top en de complete rondleiding door het stadion, mét penalty schieten, was een welkome afwisseling in het programma."

 
Iedereen waagde een schot op doel


Stef van Driel van Plantenkwekerij Klugt ging naar huis met een echte ADO bal als verdienste voor zijn inzet tijdens het penaltyschieten. 

Syngenta
www.syngenta.nl

 

 
Publicatiedatum: