Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aantal online winkels in Oostenrijk verdrievoudigd

Carrefour werkt samen met Google

Frankrijk: Casino wil voor €1,5 mld aan vaste activa verkopen
De Franse supermarktketen Casino wil met het begin van 2019 voor €1,5 miljard aan vaste activa hebben verkocht. De plannen zijn onderdeel van een strategie om schulden in Frankrijk af te lossen. Naast de vaste activa wil het bedrijf in Brazilië ook van zijn Via Varejo-keten af. Met het einde van dit jaar is Casino mogelijk in staat om ongeveer €1 miljard van zijn netto schuld in Frankrijk af te lossen.

Carrefour werkt samen met Google
Carrefour gaat binnen de Franse online sector de concurrentie aan door middel van samenwerking met Google. Volgens de retailer zijn vanaf volgend jaar de producten van Carrefour beschikbaar via een nieuwe winkelsite van Google, die gericht is op Frankrijk. Ook is het assortiment van Carrefour te vinden via systemen van Google, zoals apparaten met stemactivatie.
Bron: reuters.com

Aantal online winkels in Oostenrijk verdrievoudigd
Vorig jaar waren er in Oostenrijk ongeveer 9.000 retailers die online actief zijn. Dat betekent dat het het aantal online winkels in Oostenrijk in de afgelopen tien jaar is verdrievoudigd. Het aantal online consumenten is in diezelfde periode verdubbeld. De groei binnen de online sector wordt weergegeven in het onderzoek "Internet-Einzelhandel 2018", dat is uitgevoerd met ondersteuning van het Oostenrijkse ministerie voor Digitale en Economische Zaken. Het onderzoek keek met betrekking tot e-commerce zowel naar de kant van de consumenten als van retailers, zodat zowel vraag als aanbod werden belicht.
Bron: ecommercenews.eu

VK: Suresite verkrijgt eerste supermarktcontract
Suresite heeft in het Verenigd Koninkrijk zijn eerste contract met een grote supermarkt gesloten. Namens de Costcutter Supermarkets Group gaat Suresite betalingen verwerken. Onder het contract vallen vestigingen van de ketens Costcutter, Mace en Supershop verspreid over heel het Verenigd Koninkrijk. Volgens David Wright van Suresite heeft zijn bedrijf meer dan tien jaar aan ervaring op het gebied van betaaltransacties bij pompstations. "We zijn de grootste en meest gerespecteerde dienstverlener in die sector geworden. We hebben het besluit genomen om nu onze diensten breder in de retailsector in te zetten. De overeenkomst met Costcutter vormt daarbij een geweldige springplank."

 
China: Alibaba moderniseert 100 RT-Mart-vestigingen
Alibaba Group Holding Ltd. gaat ongeveer 100 vestigingen van de keten RT-Mart moderniseren. Chinese consumenten krijgen bij RT-Mart een naadloos verloop tussen online en offline retail. De hypermarkten van de RT-Mart-keten worden beheerd door Sun Art Retail Group. Het netwerk omvat onder andere 41 winkels in Oost-China en in een aantal kleinere steden verspreid over het land. De digitale renovatie benadrukt het streven van Alibaba om zijn partners te helpen om een hoger marktsegment aan te boren. De nieuwe versie van de RT-Mart-winkels maken gebruik van de retail-infrastructuur van Ali Baba. Ali Baba verleent aan de eigenaren van de RT-Mart-vestigingen ondersteuning op het gebied van het management van de leveringsketen, retailtechnologie, logistiek, elektronische betalingen en analyses van consumentengedrag.
Bron: retailnews.asia

VK: Poundworld gaat failliet
De Britse discountretailer Poundworld heeft zijn faillissement aangevraagd. Hierdoor staan 5.100 banen op de tocht. Mogelijk wordt het bedrijf het nieuwste slachtoffer binnen de Britse retailsector, die gekenmerkt wordt door felle concurrentie. Het zakelijke dienstverleningsbedrijf Deloitte is aangesteld als curator. Het investeringsbedrijf TPG Capital, dat een meerderheidsbelang in Poundworld heeft, had vorige maand de keten te koop gezet. Het is TPG Capital toen echter niet gelukt om een kandidaat voor overname te vinden.
Bron: uk.reuters.com

Frankrijk: Auchan introduceert thuisbezorging

Na eerder een proefperiode te hebben voltooid, gaat Auchan in samenwerking met Colisweb thuisbezorging in heel Frankrijk aanbieden. Het bedrijf maakt gaarbij gebruik van zijn Drive-distributiecentra. Auchan begon met thuisbezorging aan het begin van 2018 in de omgeving van Avignon, Bordeaux, Dieppe, Le Mans en Nantes. Consumenten betalen bij bestellingen onder de €50 voor €15 aan bezorgkosten. Bij bestellingen van tussen de €51 en €100 komen de bezorgkosten neer op €10 en bij bestellingen van meer dan €150 op slechts €5. Volgens Auchan liet de pilotfase zien hoe sterk de vraag vanuit de consument naar thuisbezorging was. Door de thuisbezorgdienst is de inhoud van de gemiddelde transactie bij Auchan toegenomen met 25% tot 30%.
Bron: retailanalysis.igd.com

Amerikaanse consumenten willen meer informatie over producten
Meer dan zeven op de tien Amerikaanse consumenten zou meer willen weten van de boodschappen die ze kopen, dan dat er nu via de labels op het product aan informatie beschikbaar is. Dit blijkt uit een nieuw landelijk onderzoek in opdracht van de Grocery Manufacturers Association (GMA) en het Food Marketing Institute (FMI). De informatie die deze consumenten willen weten komt neer op wat de ingrediënten van het product precies doen en waarom ze in het product zitten. De resultaten van het onderzoek benadrukken het belang van het SmartLabel-systeem, dat door GMA en FMI is ontwikkeld. SmartLabel geeft de consument op een toegankelijke manier meer informatie over producten, zoals over allergenen, productiemethodes en de impact op het milieu. Bijna 28.000 producten die bij supermarkten voor handen zijn maken gebruik van het SmartLabel-systeem.
Bron: progressivegrocer.com

VS: Macy's neemt minderheidsbelang in startup
Macy's heeft een minderheidsbelang genomen in de startup b8ta. b8ta is een bedrijf dat helpt bij het op zetten van tijdelijke winkels. De startup werd in 2015 opgericht door Vibhu Norby, William Mintun en Phillop Raub, die eerder bij het IT-bedrijf Nest werkzaam waren. Door middel van b8ta kunnen consumenten nieuwe technologische gadgets eerst uitproberen, voordat deze worden aangeschaft. Dit geldt ook voor producten die op dat moment nog niet in winkels verkrijgbaar zijn. Macy's wil b8ta gebruiken voor de uitbreiding van het eigen initiatief voor popup-winkels, Market @ Macy's. Op deze manier kan Macy's elektronische producten aanbieden die normaal niet in het assortiment van de supermarktketen aanwezig zijn. Ook gaat b8ta bij Macy's zorgen voor ondersteuning achter de schermen bij Market @ Macy's.
Bron: cnbc.com

VS: Supervalu wil reorganiseren tot holding
De Amerikaanse groothandelaar Supervalu heeft plannen aangekondigd om zichzelf te reorganiseren tot een holding. De plannen houden onder andere in dat het groothandelssegment en de retailafdeling onafhankelijker van elkaar gaan werken. Ook zullen een aantal vaste activa met betrekking tot retail worden verkocht en worden delen van de onderneming in aparte bedrijven georganiseerd. De plannen zijn mede opgesteld op aansporing van het investeringsbedrijf Blackwells Capital, dat een belang in Supervalu heeft. Eerder adviseerde Blackwells Capital de verkoop en lease van het distributiecentrum van Supervalu en de verkoop van het retailsegment. Ook nomineerde Blackwell zes nieuwe leden voor de raad van bestuur.
Bron: twincities.com
Publicatiedatum: