Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
grootste afzet naar Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk

Afgelopen seizoen 175.000 ton Pink Lady appels afgezet op Europese markt

Pink Lady heeft in het seizoen 2017-2018 de leidende positie van het merk in alle Europese markten kunnen verstevigen in een bijzondere marktcontext.

De positie van Pink Lady is het afgelopen seizoen verstevigd
In het appelseizoen 2107-2018 heeft Pink Lady de groei voortgezet in alle Europese markten en een goede vooruitgang behouden voor de andere bestemmingen met een groot ontwikkelingspotentieel.

In totaal zijn 175.000 ton Pink Lady appels afgezet (-3% t.o.v. het vorige jaar) met een versnelde voorraadvermindering (+11% begin mei t.o.v. 2016/17). Drie markten hebben zich dit seizoen onderscheiden: Duitsland met een afzet van meer dan 50.000 ton, het Verenigd Koninkrijk met bijna 30.000 ton en Frankrijk met 22.000 ton en een stijging van 14%. Wat de marktaandelen betreft, sprong België eruit met een vooruitgang van 42%, op de voet gevolgd door Duitsland met 40% en Nederland met 21%. Spanje toonde dit seizoen ook een sterke groei met +17% volume en +20% marktaandeel voor een totaal van 7066 ton.

In de context van een met 22% gedaalde Europese productie boekte Pink Lady goede resultaten dankzij de voortzetting van een offensieve strategie gericht op vijf doelstellingen: de positionering beheersen; de intensiteit en originaliteit van de promotieacties voortzetten; de communicatie in traditionele en digitale media opvoeren; de maatschappelijke verantwoordelijkheid concretiseren en de kwaliteitsbelofte optimaal garanderen.

Maatschappelijke verantwoordelijkheid in het hart van de strategie
Dit seizoen stond ook in het teken van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de vereniging Pink Lady met concrete acties: de Pink Lady Day, de Pink Lady Talents, het Bee Pink project, een stand op de Internationale Landbouwbeurs in Parijs en de mobilisatie van veel professionals en experts in de technische groepen Productie en Bio.
Deze waarden, initiatieven en vertrouwenwekkende elementen sluiten aan op de nieuwe maatschappelijke verwachtingen van de consumenten en handelspartners en staan meer dan ooit centraal in het beleid van het merk.

Gesterkt door de goede resultaten richt Pink Lady zich nu op het zomerseizoen en de campagne 2018/19 en blijft innoveren om de uitstekende prestaties te behouden.

Zomerse ontmoetingen tussen de consumenten en Pink Lady
Om het appelseizoen van het zuidelijk halfrond te dynamiseren, laat Pink Lady in de zomer van zich horen in verschillende reclamecampagnes en vernieuwde evenementen.

Een nieuwe serie tv-spots
Pink Lady is in week 25 en 26 weer te zien op de nationale tv-zenders en digitale media in zes landen: Duitsland, België, Nederland, Ierland, Noorwegen en Denemarken. De nieuwe campagne van de spot gericht op alle fijnproevers is gepland voor een bereik van 60 miljoen contacten met een gemiddelde dekking van 60% van de doelgroep. Deze sterke inzet ondersteunt een ambitieus zuidelijk-halfrond seizoen vanaf de eerste weken van de lancering.

Een Europees zeilteam gaat de strijd aan
Pink Lady steunt voor de tweede keer een team in de Franse zeilwedstrijd Tour de Voile 2018. Dit jaar bestaat het team uit vijf Europese zeilers (een Belg, een Duitser, twee Fransen en een Italiaan). Deze multiculturele bemanning gaat een maximale cohesie tonen om zo hoog mogelijk in de competitie te eindigen! Dit evenement sluit goed aan bij de waarden van het merk en het steunen van jonge zeiltalenten geeft Pink Lady aandacht in de media en veel contacten met consumenten via de op de wal aanwezige ondersteuning tijdens de wedstrijden.

De maatschappelijke belangen van de voeding
Pink Lady presenteert een expositie rond het voedingsthema tijdens het fotofestival Rencontres de la Photographie in Arles van 2 tot 8 juli. De exposite toont de winnaars van de Pink Lady Food Photographer en hun eclectische foto's van over de hele wereld. Verder is de beroemde Italiaanse fotograaf Maurizio Galimberti uitgenodigd, die op de openingsavond live een werkstuk zal produceren. Voor Pink Lady® is dit de gelegenheid voor een kunstzinnige beschouwing over de waarden van het merk en over de voedselvraagstukken in de samenleving.

Het Donauinselfest
Van 22 tot 24 juni ontmoet Pink Lady de Oostenrijkse consumenten met een stand op het Donauinselfest in Wenen. Op dit gratis festival voor het hele gezin, waar 3 miljoen bezoekers worden verwacht, kan het publiek Pink Lady appels proeven en worden winkeltassen en folders uitgereikt. De actie belooft een bereik van 60.000 contacten.

De Pink Lady Truck toert rond in Duitsland
Van 15 juni tot 15 juli bezoekt de Pink Lady® Truck vier Duitse steden: München, Hamburg, Keulen en Frankfurt. Hij stopt op de parkeerterreinen van grote winkelcentra, maar ook bij groot-schermprojecties van het wereldkampioenschap voetbal in 2018. De Bulli in de Pink Lady kleuren biedt een relaxruimte om appelen te proeven, gratis boodschappentassen en deelname aan een wedstrijd voor een publiek van 75.000 personen.

Dit ambitieuze actieplan, in lijn met de waarden van het merk, moet de werving en het behoud van de Pink Lady-consumenten ondersteunen.

Voor meer informatie:
Julia Savin
Pink Lady Europe
+33 04 90 33 65 02
Publicatiedatum: