We hebben voor dit specifieke geval de applicatie dus leading gemaakt en gezegd: "als je het op deze manier ziet zitten, dan kunnen wij je helpen. Als je op 1 januari live wilt, is dit de enige manier waarop dat mogelijk is." Omdat er zo weinig tijd beschikbaar was, moesten we nog verder gaan. Want het gaat niet alleen om het inrichten van het systeem, dat kan namelijk nog behoorlijk snel. Ook moet alles goed getest worden en moeten de gebruikers worden opgeleid. De uitdaging lag dan ook niet alleen bij ons, maar ook bij hen. Want als je een start-up begint, dan ben je al met van alles bezig. En om dan ook nog een ERP-systeem onder de knie te krijgen, dat is wel een leuke uitdaging.
We hebben afgesproken om de eerste twee weken de ERP-omgeving up and running te krijgen. En er dan nog sowieso een periode van drie maanden achteraan te plakken, waarin we ze ondersteunen middels Managed Services. In 11 dagen zijn we uiteindelijk live gegaan en voor juist de IT-gerelateerde zaken konden ze in die periode erna een beroep op ons doen. Daarnaast hebben we de scope van de applicatie verder uitgebreid.
De essentie van dit verhaal? Met een heel beperkte investering, zowel in tijd als in geld, kunnen we start-ups helpen om snel live te zijn. En het mooie is wel dat je dan op een platform zit waarmee je enorm door kunt groeien. Greenfood Benelux heeft nu dezelfde ERP-oplossing die het moederbedrijf in Zweden gebruikt. Het is dezelfde oplossing die onze grootste klanten gebruiken met meerdere kantoren in meerdere landen. Dus ze hebben echt een platform om te kunnen schalen. Extra modules en opties kunnen worden aan- en uitgezet, als daar de behoefte voor ontstaat.
En zo blijkt dat iets wat in eerste instantie praktisch onhaalbaar leek te zijn, toch is gelukt. En dat is een geweldig proces om mee te maken!
Schouw Informatisering
Marlie van Meer
T: 076-504 25 20
E: mmeer@schouw.org
www.schouw.org