Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Matthijs Nijhoff, TripleF Fruit:

"We kunnen met recht zeggen dat we een specialist zijn in overzees hardfruit"

Tholen - Vorig jaar startte Matthijs Nijhoff TripleF Fruit, wat staat voor First For Fruit Supply. Vertrouwde namen, waaronder Jacco van Paasschen en Nicole Kersten zijn aan het team van TripleF Fruit toegevoegd. "We willen toonaangevend zijn in het overzeese hardfruitsegment. Hiermee kunnen we onze retailers en overige klanten voorzien van een buitengewoon groot en breed assortiment van diverse variŽteiten."



"We hebben dit jaar een vliegende start gemaakt. Vooral de appelen zijn dit jaar erg in trek. De gekleurde appelen zijn erg prijzig. Dit komt onder meer door de beperkte beschikbaarheid van Europese appelen. In tegenstelling tot de appelen zien we bij de peren zoals Abate Fetel en Forelle een tragere afzet. Ik denk dat de warmte in Noord-Europa die afzet zeker parten speelt. Daarbij is er genoeg product beschikbaar."


Snel acteren
"We kunnen met recht zeggen dat we een specialist te zijn in hardfruit van het zuidelijk halfrond. Onze leveranciersbestand bestaat uit gerenommeerde namen zoals Unifrutti en Greenvic vanuit Chili en Taylor uit Nieuw-Zeeland. Daarnaast hebben we de laatste jaren ook flink ingezet op zachtfruit, omdat veel overzeese telers ons ook goed kunnen voorzien in producten als blauwe en rode bessen", vertelt Matthijs. "We zien dat er de laatste jaren, vooral uit retailland, fors op productspecialisme is ingezet. En terecht, de handel gaat zo snel. Daarom moet je ook snel kunnen acteren. Dat kan alleen als je precies weet wat je doet, met de juiste partners samenwerkt en 24/7 voor je klanten klaarstaat. Onze focus ligt op retail, want met de omvang van ons pakket kun je hier niet per dag gaan traden. Het gros van onze klanten bevindt zich in Noord-Europa waar we verschillende retailers dagelijks beleveren, hoofdzakelijk op de Nederlandse en Duitse markt. Aanvullend werken we ook met partijen die op de daghandel actief zijn."

Pink Lady
Inmiddels zijn de eerste Pink Lady-appelen van het zuidelijk halfrond bij TripleF Fruit gearriveerd. Gevraagd naar het belang van deze clubrassen, antwoordt Matthijs: "ClubvariŽteiten zijn heel belangrijk voor ons, maar zeker ook zo belangrijk voor onze klanten. Consumenten komen daar voor. Een Pink Lady is een een schoolvoorbeeld daarvan. We zijn er trots op dat we ťťn van de licentiehouders zijn die Pink Lady van het zuidelijk halfrond kunnen importeren. Wij hebben daar een serieuze positie in en gaan die nog verder uitbouwen."



Exclusiviteit is volgens Matthijs geen absolute voorwaarde. "Wij hebben leveranciers, dat zijn strategische partners waar we al meer dan tien jaar mee werken. Die mensen werken exclusief of niet exclusief met ons. Dat ligt ook vaak aan de eindklant. Je kunt en wil niet altijd alles zelf hebben wanneer je het uiteindelijk niet goed kan doen voor de teler. Bij TripleF Fruit staan langetermijnrelaties, eerlijkheid en gezamenlijke belangen centraal. Dat geldt zowel aan de kant van de teler als de leverancier."

Op de vraag of de productbeschikbaarheid onder druk staat als gevolg van vraag vanuit nieuwe marken, antwoordt  Matthijs bevestigend. "De wereldwijde vraag is fors gegroeid en wij zien daardoor ook een betere prijsverhouding plaatsvinden in Europa, wat uiteindelijk ook beter is voor de telers van het zuidelijk halfrond. Vroeger werd met argusogen gekeken naar overzees fruit, omdat het zogenaamd de Nederlandse of Europese handel zou beÔnvloeden. Daar zien we nu meer een kentering in en terecht, wanneer je een consument met vers product kunt voorzien, dan doe je in onze ogen iets goed. Overigens werken we aanvullend met Europees en Nederlands fruit om onze klanten jaarrond te voorzien."


"We zijn dankbaar voor de positie die we nu hebben met onze klanten en leveranciers. Tegelijkertijd hebben we een stip aan de horizon en zouden we met ons hardfruit- en groeiende zachtfruitpakket met een totaal logistiek model, nog graag ťťn of twee retailklanten bedienen. We hebben het product ervoor beschikbaar. Maar bovenal is de focus om zaken die we nu doen, goed te blijven doen!"

Voor meer informatie:
Matthijs Nijhoff     
TripleF Fruit
De Ooyen 5b
4191 PB Geldermalsen
Tel: +31 88 185 10 01
m.nijhoff@tripleffruit.com
www.tripleffruit.com

Publicatiedatum: 5-6-2018
Auteur: Izak Heijboer
Copyright: www.agf.nl

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: