Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
derde oplevering in drie jaar tijd voor Staay Food Group
Nieuwbouw Staay-Van Rijn geopend
Maandag 4 juni opent de nieuwbouw van Staay-Van Rijn haar deuren. Staay-Van Rijn, de allrounder binnen de Staay Food Group, heeft dan de beschikking over een hypermodern pand van 12.000 m2. Dit is nagenoeg een verdubbeling ten opzichte van de vorige locatie. Het pand ligt direct aan de afrit van de A73 bij Gate 1 van Fresh Park Venlo. Vanuit hier kan Staay-Van Rijn haar doelgroepen van internationale retail, foodservice en (groot)handelaren optimaal bedienen.
Staay Food Group zet met deze nieuwbouw opnieuw een grote stap in het vernieuwingsproces waarmee het bedrijf zich klaarmaakt voor de toekomst. Na de oplevering van het nieuwe pand van Staay-Hispa in Papendrecht (juni 2015) en de oplevering van de nieuwe faciliteiten van verwerker Fresh Care Convenience in Dronten (juni 2017) is de nieuwbouw in Venlo de derde oplevering in drie jaar tijd.
Doelstelling voor Staay-Van Rijn is om op korte termijn de omzet met ruim 10% te laten groeien. Basis hiervoor is het brede assortiment, de perfecte logistieke ligging en een uitgebreid internationaal klantenbestand. Door de ligging op Fresh Park Venlo (dé logistieke AGF hotspot van Nederland) beschikt Staay-Van Rijn over een groot afzetgebied met ruim 20 miljoen consumenten binnen een straal van 100 km. De meeste klanten in Europa kunnen bovendien binnen 12 uur bediend worden.
Duurzaam gebouwd
Bij de bouw is bijzonder veel aandacht besteed aan het energiemanagement. Gekozen is voor een koelsysteem dat werkt met CO2 en dat vrij is van chemische koelmiddelen. Bijzonder is verder dat er geen gasaansluiting in het pand aanwezig is. Alle restwarmte en -koude van de koelinstallatie wordt namelijk hergebruikt in de 1.500 m2 kantoorruimte. Dus (mee)koelen in de zomer en verwarmen met restwarmte in de winter. Het enorme dak van het pand is bovendien voorbereid op de installatie van zonnepanelen die in overleg met de verhuurder later geïnstalleerd kunnen worden.
Moderne Cash & Carry
Met een aparte speciaal ingerichte accommodatie van 3.000 m2 (was 1.200 m2) voor de Cash & Carry worden de verschillende logistieke processen van elkaar gescheiden. Hierdoor is men beter ingericht op de verschillende klantgroepen en -wensen. De Cash & Carry is nu verdeeld in drie klimaatzones die gescheiden zijn door glazen tussenwanden. De eveneens glazenbuitengevel biedt bovendien een perfect beeld van de uitgestalde producten wat een aantrekkingskracht zal hebben op het koperspubliek. Door meer ruimte kan het assortiment verder worden uitgebreid en zijn proeverijen en demonstraties mogelijk. Voor de exportklanten wordt de efficiency verhoogd in orderpicking en voorraadbeheer. En door de aanmerkelijk grotere koelcelcapaciteit (geschikt voor 75 containers) kunnen meer producten direct naar Venlo worden gebracht en levertijden verder worden verkort. Dankzij de grotere capaciteit en betere inrichting van het gebouw kan ook de commercie een efficiencyslag maken en bovendien verder versterkt worden. Met aanpassingen aan de ICT -zoals de ontwikkeling van een webshop en WMS module - zal de benutting van de nieuwbouw qua omzet en efficiency aanmerkelijk verbeteren.
Snelle logistiek en verlading
Een nieuwe balie opstelling en een aparte verladingsruimte voor de Cash & Carry klanten die (evt. later) aan de docks willen laden, maakt de verlading sneller. Sowieso is de logistiek een belangrijke verbetering. 26 dockboards en speciaal ingerichte verladingszones van de loods geven vaste vervoerders de mogelijkheid hun pallets snel te kunnen vinden en correct te kunnen laden.