Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




PLMA 2018: Op zoek naar verse AGF

Tholen - "Als je hier wilt opvallen, pak dan uit met vers', merkt van Patrick Koppejan van Budelpack op tijdens de PLMA 2018, de internationale vakbeurs op het RAI Exhibition Centre in Amsterdam. Er kwamen meer dan 14.000 kopers en bezoekers uit meer dan 110 landen op het tweedaagse evenement af. Hoewel aardappelen, groenten en fruit vooral onder huismerk verkocht worden, zijn er maar weinig AGF-handelaren op de "World of Private Label" te vinden. Handelaren die er wel staan zijn, zijn zeer tevreden. Er komen inkopers waarmee je direct zaken kunt doen, ze komen ook gericht naar je toe, vertellen standhouders. Zo ook Quick's Potato Products, een van de weinigen Nederlandse bedrijven met vers. Ze zijn tevreden over hun standplaats waar de hele dag door friet gebakken wordt. "Hoe langer je deelneemt, hoe betere positie je krijgt toegewezen."

Klik hier voor de fotoreportage



Het expositiegebied omvat 14 tentoonstellingszalen en is verdeeld in een ongeveer een derde aan oppervlakte met non-food en twee derde food. Producten die op de beursvloer worden getoond, zijn verse, bevroren en gekoelde levensmiddelen, droge kruidenierswaren en dranken. Bewerkte AGF producten zijn dus goed vertegenwoordigd. Op de beursvloer bevinden zich 2.500 exposerende bedrijven, waaronder meer dan 60 nationale en regionale paviljoens. "Voor ons is het heel belangrijk om onszelf te promoten te midden van andere Italiaanse bedrijven", vertelt Valérie Hoff van La Linea Verde. "We promoten hier vooral onze soepen en zijn nog een beetje een voorloper met de salades. Voor verse producten zijn verre bestemmingen natuurlijk lastiger."



In de Idea Supermarket van PLMA konden deelnemers displays zien van winnaars van PLMA's International Salute to Excellence Awards voor private label-innovatie. De winnende producten waren afkomstig van 51 retailers in 20 landen waaronder de ICA Sweden die met op het Halloweenfeest geïnspireerde verpakkingen de Healthy Food choise for kids won.

Klik hier voor de fotoreportage


Publicatiedatum: 31-5-2018
Auteur: Marjet Lubbers
Copyright: www.agf.nl

 



 

Reacties:


super leuk geschreven en erg interessant die ontwikkelingen in agf
gerard bruijnse, heemstede - 16-6-2018 10:01:00


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: