Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
European Convenience Forum, Hamburg 7 juni:

"Ruimte in de markt voor vers gesneden salades en groenten"

Welke ontwikkelingen zijn er in convenience? Tijdens het 'European Convenience Forum' in Hamburg op 7 juni 2018 geven experts uit heel Europa antwoord op deze vraag. Eén van hen is Bauke van Lenteren, Marketing and Business Development Specialist Convenience and Leafies bij het Nederlandse groenteveredelingsbedrijf Rijk Zwaan.

Ruimte voor groei
In haar inleiding 'International trends in fresh cut vegetables' schetst Van Lenteren de grote verschillen tussen landen wereldwijd op het gebied van convenience. In Nederland stonden voorgesneden groentepakketten ooit aan de basis hiervan. Van daaruit ontwikkelde convenience zich verder. De Verenigde Staten en Groot-Brittannië zijn volwassen markten, die vooral zijn gericht op salades. In Duitsland is deze markt jong, maar sterk opkomend. Van Lenteren: "Er is zeker ruimte voor groei, ook in de volwassen markten. Convenience biedt namelijk niet enkel gemak, maar kan consumenten ook inspireren om veelzijdiger te koken."

Ze geeft in haar inleiding voorbeelden hoe Rijk Zwaan, marktleider in sla, innoveert om marktkansen te benutten en eventuele belemmeringen weg te nemen. Te denken valt aan KnoxTM, de eigenschap die zorgt dat gesneden sla minder snel verkleurt. Een ander voorbeeld is Salanova Sla, die door zijn unieke groeiwijze zorgt dat bij machinale oogst 100% van de blaadjes bruikbaar is. Ook in vernieuwing van andere groenten investeert het veredelingsbedrijf, bijvoorbeeld in komkommers en meloenen met een kleine kern. Deze ontwikkelingen dragen bij aan minder verspilling van voedsel.

Ketensamenwerking
In haar betoog zal de marketingspecialist benadrukken dat Rijk Zwaan kiest voor ketensamenwerking onder het motto 'Sharing a healthy future'. Op de conferentie nodigt Van Lenteren telers, groenten verwerkende bedrijven, groothandelaren en retailers van harte uit om het gesprek aan te gaan met het team van Rijk Zwaan-specialisten op dit gebied. Jürgen Parschau, de conveniencespecialist van Rijk Zwaan in Duitsland, is aanwezig om met Duitse partners van gedachten te wisselen.

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan
info@rijkzwaan.com
www.rijkzwaan.com

Bauke van Lenteren
Publicatiedatum: