Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wouter Kolk, CEO Albert Heijn:

"Voor elke winkel een andere indeling"

De toekomst is volkomen onvoorstelbaar en om daarmee om te kunnen gaan, is het nodig je als supermarkt aldoor aan te passen. Wouter Kolk zag bij zijn aantreden als topman van Albert Heijn dat de retailer zich maar moeilijk kon aanpassen aan veranderingen. "We hadden moeite met de klant van de toekomst", zegt Kolk in Het Parool naar aanleiding van het deze week verschenen boek Appie Tomorrow. De retailer moet zich continu ontwikkelen, zegt Kolk. "Kleinere stappen maken op weg naar het einddoel. Snelheid is de sleutel." Daarbij is hij niet bang om fouten te maken. "Wij hebben niet de expertise in huis om tien jaar vooruit te kijken. Ik heb liever dat we ons kwetsbaar opstellen, dan dat we claimen dat we het allemaal zo goed weten. Het streven is niet alleen nu marktleider te zijn, maar ook over dertig jaar relevant blijven."

Op de wat kortere termijn is AH bezig met een ombouwoperatie zodat de fysieke winkels beter beter inspelen op hun directe omgeving. "Behoeftes verschillen per dorp of stad, per winkel zelfs. Elke zaak moet anders kunnen zijn, aangepast aan de wensen van de klant op die plek; neem bier uit de buurt. We maken nu voor elke winkel een andere indeling. Dat betekent nogal wat met ruim duizend vestigingen."

Wellicht dat Albert Heijn zich ook gaat ontpoppen als cateraar en in samenwerking met andere partijen actief te worden met warme kant- en- klaarmaaltijden voor thuis. "We hebben alle ingrediŽnten al in huis en met Allerhande de recepten om er iets van te maken," zegt Kolk. "We brengen al boodschappen thuis, leveren met de Allerhande Box ingrediŽnten om zelf een maaltijd te bereiden en hebben net nieuwe kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt liggen. Een derde van alle bestellingen via AH.nl is al kant-en-klaar. Thuisbezorgen van warme maaltijden ligt daar dicht bij."

Afgelopen week verscheen Appie Tomorrow, een boek over de toekomst van de supermarkt. De inhoud is een weerslag van een bijeenkomst vorig jaar met marktdeskundigen, leveranciers, politici, futurologen en critici. Kolk ziet dat als 'een 'assortiment meningen' over de toekomst en de rol die de supermarkt daarin moet spelen.

Klik hier voor het hele artikel uit Het Parool

Bron: Het Parool

 


Publicatiedatum: 29-5-2018

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: